Puka keskkool teeb koostööd Hollandi kooliga

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Puka kool ühines 2002. aasta sügisel rahvusvahelise projektiga, mille initsiaatoriteks olid 2 õpetajat Leeuwardeni koolist Hollandis.

Enne projekti käivitumist toimus ettevalmistav seminar Puka keskkooli korraldusel.

Koordineerivaks kooliks sai Leeuwardeni kool Hollandist, millel on eelnevalt kogemusi rahvusvaheliste projektide planeerimisel ja läbiviimisel. Projekti kestvuseks valiti kolm aastat, mis on kooliharidusprogrammide puhul soovitatav pikkus. Projekti töökeeleks kinnitati inglise keel.

Kokkuleppe kohaselt juhatavad projektiaasta sisse projektis osalemiseks soovi avaldanud õpilaste enesetutvustused. Need saadame tavapostiga kahele teisele koolile. Sealt saame vastu nende õpilaste tööd. Seejärel leiavad õpilased endile kirjasõbrad nii Hollandist kui Tenerifelt. Kirjavahetus kestab kogu projektiaasta.

Esimese projektiaasta tähtsaimaks tööks oli grupitööna valminud oma maa kangelase või ajaloost tuntud isiku tutvustamine ja tema "saatmine" kõikidesse partnerkoolidesse.

Partnerid olid oma ülesande täitnud erinevalt. Kui meie keskendusime ülevaadetele endast, oma koolist, koolisüsteemist ja Eestimaa tutvustamisele, siis meie partnerid viisid Vana Toomase tagasi ajalukku, andes talle ka nende kodumaal kangelase oreooli ja ülesanded. Hollandlased kirjutasid terve raamatu Vana Toomase elust Hollandis.

Teise projektiaasta tegevuskava koostamine toimus 2003. aasta septembris meie jaoks kaugeima partneri, Tenerife kooli kutsel nende kodulinnas La Lagunas.

Koosoleku käigus pandi paika teise projektiaasta eesmärgid ja põhitegevused. Hiliste õhtutundideni vaidlesime, arutasime ja leppisime kokku. Kohtumiste päevakavva kuulusid ka tutvumised kohalike vaatamisväärsustega ja ekskursioon mööda Tenerife saart.

Kevadeks valmisid kõikides koolides oma maad tutvustavad kaardikomplektid ning 20minutiline videofilm oma koolist. Erilist hoogu lisas ettevõtmistele teadmine, et viimase aasta projektikoosolekust Hollandis saavad osa võtta ka kaks õpilast. Kevadel, enne kooliaasta lõppu, tuli teha valik projektis osalenud õpilaste hulgas. Enamik projektis osalenud õpilastest olid tublid ja leidlikud.

Projektis osalenud õpetajate ühise otsuse põhjal valiti välja kaks tütarlast, kelle panus projekti õnnestumisse eriti silma torkas.

Selle õppeaasta septembris sõitsid kaks õpilast ja kaks õpetajat kohtumisele Hollandis. Õpilaste jaoks oli see esimene lennureis, meeldiv võimalus kohtuda kirjasõpradega, osaleda uue ja kahjuks viimase projektiaasta tegevuste planeerimisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles