Õpetaja roll peab muutuma

Priit Sibul
, Riigikogu liige (IRL), Valga gümnaasiumi vilistlane
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Priit Sibul
Priit Sibul Foto: Arhiiv/Valgamaalane

Haridussüsteem vajab terviklikku käsitlust. See on üks järeldustest, kuhu jõuti Riigikogus aasta alguses oluliselt tähtsa riikliku küsimuse käigus toimunud õpetajahariduse arutelul. Me ei saa praegu vastata küsimusele: kas Eesti kool on hea? Kas Eesti kooli õpetaja on hea?

Peame kõigepealt arutama ja siis leppima kokku, mida koolilt saada tahame ning seejärel kes, millal ja kui palju ning millisel viisil peab tulemuste saavutamiseks ponnistama.

Selleks et teada, mida koolilt ja õpetajalt tahame, peame julgema seada eesmärke ühiskonnale laiemalt. Viimasel kümnendil on palju räägitud, et peame rabelema välja allhankemajanduse staadiumist, meil on vaja tarku töökohti ja inimesi. Aga kas oleme selle eesmärgi sõnastanud ka konkreetsemalt ja leppinud kokku, et siit tulenevad ülesanded ka koolile? Milline on selles õpetaja ja milline perekonna roll?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles