Elron saab kõik rongid kätte suveks

Piret Karu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elroni uus diiselrong Valga jaamas
Elroni uus diiselrong Valga jaamas Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Elron veab praegu reisijaid 20 elektrirongi ja 13 diiselrongiga.

Arvestades et Elron saab kõik uued diiselrongid kätte alles suveks, oleks Edelaraudtee vajadusel valmis kaaluma oma rongide taas sõitma panekut.

"Kui riik tellijana peaks meie poole pöörduma, siis võiks ettepanekut kaaluda. Tegelikult on kurb, et riik ei võtnud kuulda Edelaraudtee tehtud ettepanekut, tagamaks sujuvat üleminekuperioodi ühelt veeremtüübilt teisele," ütles Edelaraudtee kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov.

Uute rongide saabumiseni oleks võinud paralleelselt käigus hoida ka vanu, pikemaid ronge, rääkis Gorstov ja lisas, et vanad rongid oleksid teenistuse lõpetanud pärast seda, kui kõik uued rongid oleksid olnud saabunud.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete nõuniku Rasmus Ruuda sõnul pole riigil plaanis ronge juurde rentida, vaid ära oodata diiselrongide Eestisse saabumine.

"Uusi ronge lisandub juba jaanuaris ja tipptunni probleem peaks lahenema. Suve alguseks on olemas vajadustele vastav veeremipark, et vajadusel liiklust tihendada ja ka koosseise pikendada. Kokku kasvab suveks veomaht võrreldes eelmise aastaga umbes 50 protsenti," ütles Ruuda BNSile.

Üle Eesti reisirongiliiklust korraldav Elron saab tootjalt järgmise, 14. diiselrongi kätte hiljemalt 20. jaanuaril ja sealt edasi uue rongi iga 30 päeva tagant. Viimane diiselrong antakse ettevõttele üle 20. juunil.

Praegu on kõik ettevõtte käsutuses olevad rongid ka liinil ja koosseise pikendada ning sagedusi lisada on võimalik alles uute rongi saabumisel, möönis Elroni müügi- ja turundusjuht Norbert Kaareste BNSile.

"Oleme kursis, et see tööpäevahommikune Viljandi--Tallinna ja tööpäevaõhtune Tallinna--Viljandi rong ja sama Tartu liini puhul, vajavad pikendamist. Võimalus tekib selleks kohe, kui rongitootja on asunud järgmisi koosseise üle andma."

"Jaanuaris tuleb neljavaguniline rong ja sellega on Elronile üle antud kõik kolme- ja neljavagunilised diiselrongid. Edasi on kahevagunilised, mis on mõeldud rongi pikendamiseks," rääkis Kaareste.

1. jaanuaril sõitis diiselrongiga 6000 inimest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles