Juhtkiri: kui kahtled, kutsu abi!

Piret Karu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lõuna-Eesti pommigrupp. Foto on illustratiivne
Lõuna-Eesti pommigrupp. Foto on illustratiivne Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Häirekeskus saab iga päev suure hulga väljakutseid, mullu tuli neid kokku ligi 1,2 miljonit. Abivajajaid aidati 465 500 juhtumis. «Valgamaal saadeti häirekeskusest abi välja kokku 11 800 juhtumile. Neist 7250 olid kiirabiväljakutsed, 790 pääste- ja 3780 politseivälja­kutsed,» täpsustas häirekeskuse avalike suhete juht Jaana Padrik.

Selliste juhtumite hulga kasvu tõttu, kuhu reaalselt abi välja tuleb saata, on töökoormus suur. Seetõttu võivad nii häirekeskuse kui operatiivteenistuse töötajate meele mõruks teha valeväljakutsed, mida on omajagu. Sageli tuleb neid ette näiteks sellepärast, et kas või tolmu tõttu käivitub automaatne tulekahjusignalisatsioonisüsteem. Loomulikult tuleb igale väljakutsele reageerida, sest iial ei tea, millal võib olla tegu millegi äärmiselt tõsisega.

Sageli põhjustab valeväljakutseid inimlik eksitus: näiteks on inimene pidanud tulekahju tunnusmärgiks udu või korstnast tõusvat küttekoldesuitsu. Siiski kehtib ka siin põhimõte, et parem karta kui kahetseda. On muidugi hea, kui inimene olukorda kohapeal enne kontrollib, kuid alati pole see võimalik ja tõsisema väljakutse korral loeb iga minut.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles