Seadus nõuab turvavöö kinnitamist ka bussis

Jaan Rapp
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Kuigi ühistransport on enamasti isiklikust sõiduautost turvalisem, on viimasel ajal toimunud bussifirmadel õnnetusi, mis toonud kaasa ka reisijate vigastusi. Paraku ei suhtu paljud bussisõitjad turvanõuetesse bussis pooltki nii tõsiselt kui näiteks autos. Simple Expressi infojuht Marina Bachmann jagab lihtsaid näpunäiteid, kuidas tagada enda ja kaasreisijate turvalisus.

Bachmann tõdeb, et turvavöö kinnitamine autos on sotsiaalkampaaniatele ja politsei selgitustöö tulemusena muutunud normiks. Nii nagu sõiduautode puhul, nõuab seadus aga turvavöö kinnitamist ka bussis.

Paraku suhtutakse tema sõnul bussijuhi meeldetuletusse turvavöö kinnitada sageli skeptiliselt. «Kahjuks on ka toimunud õnnetuste puhul pidanud politsei möönma, et turvavööd on olnud kinnitatud vaid vähesel reisijatel. See võib aga ka pisema õnnetuse korral tähendada märksa kurvemaid tagajärgi.»

Turvavöö kinnitamisel tasub seljast võtta paksud üleriided või sättida turvavöö neist mööda, sest kõige paremat kaitset pakub see võimalikult keha lähedal.

Tihti tekib reisijatel, eriti vahepeatustes, kiusatus võtta bussisalongi kaasa suured kotid. Küsitakse ka, miks ei tohi salongi võtta jalgratast.

Bachmann selgitab, et pagasi äraandmine tundub reisijatele ebamugav – eriti kui sõit on lühike ja buss pooltühi. Paraku kujutavad salongis lahtiselt olevad suured esemed endast turvariski. Nagu autodeski, võib ka bussis üsna pisike lahtine ese õnnetuse korral saada väga ohtlikuks. Seetõttu tasub bussi kaasa võtta vaid hädavajalikud isiklikud esemed ja jätta suurem pagas selleks ette nähtud kohta.

Infojuht rõhutab, et sõidu ajal võib oma kohalt lahkuda vaid tõsise vajaduse korral – samuti tuleb sõidu ajal vältida pidevat seismist vahekäigus. Samuti ei tohi lubada lastel bussisõidu ajal salongis joosta ja mängida. Järsema pidurduse korral võib bussis püsti seisev reisija tasakaalu kaotada.

Nüüdisaegsete busside istmed on muutunud väga mugavaks, ent kui reisija peaks sõidust siiski väsima, võiks ta Bachmanni sõnul teha oma istekohal lihtsaid võimlemisharjutusi.

«Ka täiskasvanutele tuleb kahjuks meelde tuletada lihtsat tõde, et kunagi ei tohi teed ületada bussi eest teele astudes. Teel oleva auto juht ei näe bussi tagant teele astuvat inimest! Eriti ohtlik on selline käitumine maanteel, kus kiirused on suured,» rõhutas Bachmann.

Kuidagi ei saa tema sõnul olla nõus ühe bussifirma soovitusega, et maanteel peab reisija bussi peatamiseks käega märku andma. «Pimedal ajal ei pruugi viiped olla bussijuhile nähtavad ning hämaras teele astumine võib olla ohtlik.»

Infojuht nentis, et loomulikult ei ole aga bussisõidu turvalisus vaid reisijate kätes. Eelkõige on tähtis, et teed oleksid õigeaegselt hooldatud ning bussijuhid sõidaksid vastutustundlikult.

Copy

Märksõnad

Tagasi üles