Hilissügis on autojuhtidele tõsine katsumus (1)

Sirje Lemmik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustreeriv
Foto on illustreeriv Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Autojuhtidele on hilissügis keeruline aeg - kõikuv temperatuur muudab teeolud ettearvamatuks ning nähtavust piiravad pimedus ja vihm. Statistika kohaselt on hilissügis liikluses ka üks ohtlikumaid aegu. Goodyeari esindaja Risto Kivisikk annab nõu, millele sel ajal enam tähelepanu pöörata, et liiklemine ohutu oleks.

„Liiklusohutuse seisukohalt on kõige olulisem põhjalik ettevalmistus talveks ning sõidustiili kohandamine vastavalt muutuvatele ilmastikuoludele,“ soovitab Kivisikk.

Külmem tähendab ettevaatlikumalt

Sügiseti võib temperatuur varahommikul ja pärastlõunal erineda kümne kraadi võrra ning kiilasjää tekkida teedele ootamatult, mistõttu tasub rehvid vahetada aegsasti. „Rehvivahetuse puhul on võtmenumbriks seitse - kui õhutemperatuurid langevad alla seitsme soojakraadi, tasub suverehvid talverehvide vastu välja vahetada. Ohutum on sõita talverehvidega viieteistkümne soojakraadi kui suverehvidega null kraadi juures,“ sõnab Kivisikk.

Ohutuks liiklemiseks ei piisa ainuüksi rehvide vahetamisest ning ümber tuleks hinnata käitumine liikluses tervikuna. „Olgu kiilasjää või mitte, sügise saabudes tuleks liigelda märksa ettevaatlikumalt - vältida äkilisi manöövreid, kiirendusi ja pidurdusi, olla ettevaatlikum kurvides ning lompidest läbi sõites, mille all võivad peituvad löökaugud,“ soovitab Kivisikk.

Pimedus on sügisel ohtlikum kui talvel

Kui talvel peegeldavad lumega kaetud teeääred valgust ja parandavad nähtavust, siis sügisel raskendab nähtavust lisaks pimedusele ka vihm ja pori. Kriitilise tähtsusega on auto esitulede, tuuleklaasi ja kojameeste seisukord. „Paraku ei kanna ka kõik jalakäiad helkurit, mistõttu märkab autojuht neid tihti alles viimasel hetkel - töökorras tuled, kahjustusteta esiklaas ning kvaliteetsed kojamehed aitavad jalakäijat paremini märgata,“ selgitab Kivisikk.

Olulise tähtsusega on ka õige klaasipesuvedelik. „Suvise ja talvise klaasipesuvedeliku erinevus ei seisne vaid vastupidavuses välistemperatuurile. Suvise klaasipesuvedeliku koostis on mõeldud eemaldama klaasilt putukaid, talvine pori ja sulatama jääd, mistõttu ei ole suvine klaasipesuvedelik sügisel sama tõhus kui talvine,“ selgitas Kivisikk.

Head rehvid lühendavad pidurdusteekonda

„Erinevad pidurdustestid näitavad, et sõltuvalt teekattest võib tipptoodangu ja odavama, sageli Hiinas toodetud rehvi pidurdusteekond erineda mõnest meetrist paarikümneni. Ülekäiguraja laius on meil vaevu vaid kolm meetrit, mistõttu iga meeter loeb,“ tõdes Kivisikk.

Goodyear on maailma suurimaid rehvitootjaid. Goodyeari rehve toodetakse 47 üksuses 21 riigis üle maailma ning ettevõttes töötab ligikaudu 66 000 inimest. 1898. aastal rajatud Goodyear on rohkem kui 100 aasta jooksul pannud autotööstuses paika kõrgeimad kvaliteedistandardid.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles