Majandus- ja taristuminister Kadri Simson allkirjastas esmaspäeval määruse, millega annab omavalitsustele õiguse ise otsustada, kas juulist alustatakse maakonnasisese tasuta ühistranspordiga või jätkatakse kehtiva piletisüsteemiga.
Riigikogulane seisab jätkuvalt tasuta bussisõidu eest
Riigikogu liikme Anneli Oti sõnul liigub otsustusõigus Tallinnast kohalike omavalitsuste ning ühistranspordikeskuste õlule, kellele jääb nüüd viimane sõna. «Leian, et ministri poolt oli tegu õige otsusega, sest olen seda meelt, et piirkondade enda otsustusvõimalus peab suurenema. Loodan siiski, et meie ühistranspordikeskus seisab tasuta ühistranspordi eest, sest tegu on inimestele vajaliku meetmega.»
Keskerakonda kuuluva Oti sõnul parandaks maakonnasisene tasuta ühistransport nii inimeste liikumisvõimalust kui jätaks neile ka rohkem raha kätte.
«Eelmisel aastal tehti maakondlikel bussiliinidel ligikaudu 18 miljonit reisi ning ka Kagu-Eestis on just buss paljudele inimestele oluline liikumisvahend. Seetõttu on liinide tihendamiseks riigilt ette nähtud 3,3 miljonit eurot – sõltumata sellest, kas tasuta sõiduga ühinetakse või mitte. Lisaks avaldab tasuta bussisõit positiivset mõju inimeste rahakotile ning vähendab maal elamise kulukust,» sõnas Ott.
2017. aastal maakondlike bussiliinide käigushoidmiseks ligi 36,4 miljonit eurot ning 2018. aastal on eraldatud 1. juulist liinidel tasuta sõidu tagamiseks 42,1 miljonit eurot.