Õnnetuses sai viga viis inimest

Lõuna-Eesti Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna kella 14.40 paiku sai häirekeskus teate avariist Põlvamaal Ahja alevikus, Tartu–Räpina–Värska tee 33. kilomeetril. Seal põrkas kokku kaks sõidukit, õnnetuses osales kolmaski auto.

Esialgsetel andmetel kaldus Tartust Räpina suunas sõitnud Volkswagen Polot juhtinud 43aastane mees vastassuunda, kus põrkas kokku vastu tulnud Toyota Corollaga, mida juhtis 31aastane mees.

«Praegu teadaolevatel andmetel sai õnnetus alguse sellest, et Volkswageni roolis olnud Venemaa kodanik hakkas nutiseadmest otsima infot selle kohta, kui palju on teed Värskasse,» rääkis Kagu politseijaoskonna välijuht Silver Hinto sündmuskohal.

Ilmselt just seetõttu kaldus Volkswagen vastassuunavööndisse, kus leidis aset laupkokkupõrge vastu sõitnud tumesinise sõiduautoga Toyota.

Toyota taga sõitnud Ford Mondeot juhtinud 22aastasel mehel ei olnud enam piisavalt aega ohutuks pidurdamiseks. Ta püüdis avariisse sattunud sõidukitega kokkupõrget vältida ning keeras oma auto teelt välja paremale kraavi, kuid nii õnnetult, et sõitis vastu puud.

Kõige tõsisemalt sai Hinto sõnul kannatada Volkswageni kaasreisija: 77aastane naine. Sama sõiduki juhi vigastused olid kergemad. Kiirabi viis aga temagi haiglasse.

Toyotas sõitnud neli inimesest viidi samuti haiglasse täiendavatele uuringutele Tartu Ülikooli Kliinikumi EMOsse. Kokku sai kolmes sõidukis viga viis inimest, eile kella 16 paiku teada olnud andmetel nende vigastused eluohtlikud ei ole.

Fordis olnud kahest inimesest kumbgi õnnekombel viga ei saanud, meedikud vaatasid nende tervisliku seisundi kohapeal üle.

Liiklus õnnetuspaigal oli tugevalt häiritud. Liiklemiseks oli pikalt vaba vaid üks sõidusuund, politsei reguleeris kohapeal liiklust. Normaalselt sai õnnetuskohal taas liigelda alles kella viie paiku.

«Autojuhi kogu tähelepanu peab olema sõiduki juhtimisel. Auto juhtimine ei ole kõrvaline tegevus, millele panustada muuhulgas,» toonitas Silver Hinto.

«Kui sõidate autos, mille juht haarab telefoni järele või hõivab end muude kõrvaltegevustega, märkige talle julgelt ja jõuliselt, et selline mäng enda või teiste tervise ja eluga pole mingil põhjusel lubatav. Kui vältimatult vaja, peatage kõrvaltegevuste ajaks auto või leidke kaasreisija, kes juhti ise lühima teekonna selgitamise, sihtpunkti otsimise või muu sarnasega abistab,» soovitas välijuht.

Uuringutega on tõestatud, et kõrvaltegevuse ajal on autojuhi silmad sõiduteelt eemal vähemasti viie sekundi jagu või isegi kordades rohkem. Kui juht liigub 90 km/h, läbib tema auto ainuüksi viie sekundiga ligi 125 meetrit. Sel pikal lõigul piisab ka pisemast vääratusest, et vastassuunda kaldununa põhjustada avarii, mis rikub ära mitme või enamategi elu.

Politsei selgitas veel, et esialgsetel andmetel kasutasid kõik nõuetekohaselt turvavarustust, autojuhid olid kained.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles