Antsla koolipoiss pälvis kõrge riikliku preemia

Antsla gümnaasiumi õpilane Heikko-Hardi Reinhold pälvis õpilaste teadustööde konkursil põhikooliastmes II preemia.

FOTO: Eesti Teadusagentuur

Antsla gümnaasiumi õpilane Heikko-Hardi Reinhold pälvis üle-eestilisel õpilaste teadustööde konkursil põhikooliastmes II preemia. Samuti sai ta kaitseministeeriumi eriauhinna.

Haridus- ja teadusministeerium ning Eesti teadusagentuur kuulutasid täna välja 2019. aasta õpilaste teadustööde riikliku konkursi võitjad.

Põhikooliastmes pälvis II preemia (550 eurot) Antsla gümnaasiumi õpilane Heikko-Hardi Reinhold tööga «Metsavendlus Eestis: metsavenna punkri ehitamine», juhendajaks Eve Kubi. Mõlemad said ka kaitseministeeriumi eriauhinna.

Konkursile esitatud 180 tööst valis teadlastest koosnev hindamiskomisjon lõppvooru 100 uurimistööd, millest 99 esitleti teadusfestivali eilse ja tänase päeva jooksul hindajatele ja avalikkusele. Välja anti 12 riiklikku preemiat põhikooli- ja gümnaasiumiastmes. Eripreemiaid andsid üle ligi 30 organisatsiooni, teatas Eesti teadusagentuur.

Üheks publiku lemmikuks valiti Kevin Peterson (Valga gümnaasium) töö «Joonistusmasin «Spirograaf»» eest. Eesti keele instituudi eriauhinna sai Reio Vissel (Võru Kreutzwaldi Kool) tööga «Raamatud minu ja mu sõprade ning perekonna elus». 

Haridus- ja teadusministeeriumi asekantsler Indrek Reimand tänas ja tunnustas õpilasi ja juhendajaid ning andis üle riiklikud preemiad. «Õpilaste teadustööde konkurss ja teadusfestival kinnitavad meie laste ja noorte mitmekülgset huvi teadmiste ja teaduse vastu,» ütles Reimand. «Ma väga loodan, et see huvi jääb teisse püsima kogu õpingute ajaks ja juhib nii mõnegi teist teadlase karjääri juurde. Nüüd ja edaspidi palun rääkige oma teadustööst – nii sõpradele-tuttavatele kui kõigile teistele, ka vanaemale. Muide, juba Albert Einsteinile omistatakse mõtet, et sa ei saa millestki aru enne, kui pole seda oma vanaemale ära seletanud.»

Tänavu 18. korda toimunud konkursi eesmärk on tõsta laste ja noorte huvi meid ümbritseva maailma vastu, toetada koolides toimuvat uurimuslikku õpet ja julgustada noori juba koolis uurima probleeme, mille lahendamine oleks oluline ka teistele.

Tagasi üles