Hädaabinumbrile 112 tehakse aastas ligi miljon kõnet

BNS
Copy
Hädaabinumber 112.
Hädaabinumber 112. Foto: Arved Breidaks / Lõuna-Eesti Postimees

Hädaabinumbrile 112 tehakse aastas ligi miljon kõnet, teatas reedel ETV uudistesaade «Aktuaalne kaamera».

Neljas linnas - Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Jõhvis - on hädasolijate kõnesid ootamas pidevalt kuni 25 inimest. Eelmisel aastal oli 1. jaanuar kogu aasta lõikes päev, kui häirekeskusel tuli vastu võtta rekordarv kõnesid: 4436 inimesel oli siis mure või probleem.

Aga näiteks 27. november oli eelmisel aastal Eestis üks paremaid päevi. Siis oli inimestel kõige vähem haigusi ja õnnetusi. Ainult 2100 inimest otsis siis probleemile lahendust.

Keskmiselt võetakse aga häirekeskuses ööpäevas vastu 2725 kõnet. Ja 90 protsendile kõnedele vastatakse 10 sekundi jooksul.

Kuigi häirekeskus kui üksus toimib, tahetakse ka seal ajaga kaasas käia ja uuendusi sisse viia. Aasta pärast saab ehk abi küsida ka videokõnega ja kõnede analüüsil tahetakse kasutusele võtta robot. Häirekeskuse jaoks on oluline teada abivajaja asukohta. Positsioneerimine annab täpse tulemuse ainult siis, kui nutitelefonil on GPS sisse lülitatud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles