VIDEOLUGU ⟩ Lõuna-Eesti dolokivi jääb Rail Balticu ehitusel kõrvale
Mida arvab sellest keskkonnaminister Rene Kokk?

Setomaa vallas kõrvuti asuvad Lõuna-Eesti kaks dolokivi karjääri ei hakka killustikuga varustama Rail Balticu ega Tallinn-Tartu neljarealise maantee ehitust, sest nii kaugele pole mõistlik siit materjali vedada.

«Eks see killustik 50 kilomeetri raadiuses ära kasutatakse. Ma ei usu, et me seda Rail Balticule transportima hakkame – selleks on seal lähemal ressurssi võtta,» ütles AS TREV-2 Grupp maavarade kaevandamise juht Indrek Malm. Tema sõnul on Marinovas kaevandatavast dolokivist jahvatav killustik kulunud ära Lõuna-Eesti tee-ehitustöödel, viimati näiteks Pihkva-Riia maantee uuendamisel.

Meremäelt vähem kui viie kilomeetri kaugusel, Eesti-Vene kontrolljoone naabruses asuvas Marinova külas avati dolokivikarjäär 2007. aastal kui siin hakkas tee-ehituses kasutatavat kivi kaevandama tollane AS Kagu Teed, mis hiljem müüs need õigused edasi aktsiaseltsile TREV-2 Grupp.

Nõudlus killustiku järele tõi 2016. aastal Marinovasse kivi kaevama ka Võrus tegutseva osaühingu Aigren. Selle juht Meelis Kibena on samuti seda meelt, et nende karjäärist ammutatavat dolokivi Balti raudtee tammi matma ei hakata.

«Ma arvan, et neid karjääre ei tõmmata tühjaks, sest nad jäävad suurtest taristuprojektidest – nii raudteest kui maanteest – piisavalt kaugele, et vahemaa ei kannata vedamist välja,» lausus Kibena.

Tagasi üles
Back