Sisukord
Sport
Paberleht

Galerii, video ⟩ Rally Estonia korraldajad asusid teid taastama

2 min lugemist

Lõuna-Eesti teedel sõidetud Rally Estonia on nüüdseks läbi. Suurtel kiirustel liikuvad autod jätsid teedele oma jälje ning korraldajad püüavad need nüüd võimalikult kiirelt taastada.

Rally Estonia meediajuht Margus Kiiver tõdes, et ralli käigus said kannatada kindlasti mitmed lõigud ja see on ralliga seonduv tavapärane protsess. «Meie eesmärk on, et need teed võimalikult kiirelt taastada ja esimesed tegevused hakkasid juba peale rallit. Kilomeetreid on palju läbi sõita ja meie partnerid annavad siin loomulikult maksimumi. Esimene prioriteet on, et inimesed saaks suuremate probleemideta liikuda.»

Kui kaua teede korrastamine võtab, Kiiver ei täpsustanud. «Saan kinnitada, et võimalikult kiiresti.Täpsema hinnagu saamiseks peab saama selge ülevaate katsetest, mida ka praegu tehakse.»

Teelõigud pidasid Kiiveri sõnul rallile vastu erinevalt. «Olid lõigud, mis olid heas korras ja oli pehmemaid lõike. On oluline märkida, et paljud lõigud kas ehitati või uuendati vaid üks kuni kaks kuud enne rallit.»

Lõuna-Eesti Postimehe fotograaf sõitis esmaspäeva lõunu paiku läbi Arula ja Kaagvere kiiruskatsete teelõigud suunaga Arula külast Kääriku suunas ja Truuta külast Kaagverre. Need teed olid juba hööveldatud ning läbimatuid lõike neil ei esinenud.

Seni pole keegi kannatada saanud teede tõttu murega korraldajate poole pöördunud. «Alates täna hommikust läbivad meie meeskonna teedega seotud inimesed katseid ja annavad sellele oma hinnangu. Minul sellist infot praegu pole, millele viitasite küsimuses,» ütles meediajuht esmaspäeval.

Meedias sai omajagu tähelepanu asjaolu, et sõitjad lõhkusid teedel hulga rehve. Edaspidi püüavad korraldajad sellist probleemi vältida. «Kindlasti on rööpas teed riskifaktor rehvidele ja töötame selle kallal, et pehmemad lõigud tugevamaks saada tulevikus,» lausus Kiiver.

Postimees vahendas täna rehvitootja Michelini avaldust, milles seisis, et pärast reedest lühikest avakatset toimus laupäeval kümme kiiruskatset 17st. Enamus 236,64 km pikkusest võistlusest sõideti vaid kahe päeva jooksul. «See meenutas sprinti, mis on sõitjatele, masinatele ja rehvidele äärmiselt väljakutsuv,» seisis Michelini avalduses.

«Katsete keskmine kiirus ulatus umbes 130 km/h, mis tegi Rally Estoniast ühe uue asjastu WRC-sarja kiirema ralli. Võistlusele lisasid vürtsi lugematul arvul hüppeid ja nukke. Maandumisel said rehvid vatti, lisaks segasid kaarte teedele tekkinud rööpad,» lisati avalduses.

«Võime julgelt öelda, et rehvidel tuli hakkama saada ekstreemsetes tingimustes. Otseselt ei saa süüdistada kiireid radu ega temperatuuri, sest see püsis enamasti 20 kraadi ümber. Pigem tekitasid probleeme pidevad löögid vastu rehve, millele järgnesid kiired rajalõigud. Midagi sellist WRC-sarjas tavaliselt ei näe,» lausus Michelini ralliprogrammi juht Arnaud Remy.

Seotud lood
07.09.2020 11.09.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto