Koroonahaigetega kokku puutunud inimeste teavitamiseks tõttab appi kõnerobot

LEPM
Copy
Tervise heaolu ja infosüsteemide keskuse ehk TEHIKu juht Katrin Reinhold.
Tervise heaolu ja infosüsteemide keskuse ehk TEHIKu juht Katrin Reinhold. Foto: Tairo Lutter

Selleks, et vähendada koroonadetektiivide töökoormust ja telefonikõnedele tehtavat aega, lõi Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskus (TEHIK) kolmes keeles rääkiva kõneroboti.

TEHIKu direktori Katrin Reinholdi sõnul sai lahendus valmis eile õhtul ja esimesele 120-le lähikontaktsele on kõned juba tehtud. „Kui nende kõigi läbi helistamiseks oleks terviseametil kulunud keskmiselt 30 tundi, siis kõnerobotil võttis see vaid loetud minutid,“ selgitas Reinhold ning lisas, et kui inimesele peaks selline kõne tulema, siis oleks vaja see kindlasti lõpuni kuulata, sest sealt saab olulisi nõuandeid, kuidas lähikontaktsena edasi toimida.

Terviseameti põhja regiooni juhi Ester Öpiku sõnul on üle Eesti jälgimisel tuhandeid inimesi, kellega sidet hoitakse ja paraku kasvab nende hulk iga päevaga. „Eriti oluline on just esmane kontakt ja inimese hoiatamine, aga paratamatult kipub meil selleks inimressurssi nappima,“ tõdes Õpik ning lisas, et kõnerobot lihtsustab nende tööd kõvasti. Esialgu helistab kõnerobot siiski vaid lähikontaktsetele, haigestunud inimestele jätkavad helistamist endiselt inimesed, kes saavad koheselt vastata tekkinud küsimustele.

Lisaks kõnerobotile haldab TEHIK ka HOIA äppi, mis aitab samuti tuvastada ja teavitada lähikontaktseid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles