GALERII ⟩ Pidev katsetamine on Lõuna-Eesti ettevõtetele edu toonud

Sander Silm
Copy

Ettevõtlusnädala raames toimunud Kagu-Eesti ettevõtluspäeval otsiti vastust, kuidas oma ettevõtte arengule uus käik sisse saada.

Oma kogemusi jagasid piirkonna ettevõtjad - Metsavenna Turismitalu omanik Meelis Mõttus, Arno Kirsimägi OÜst Kapa Puit ja Kanepi Aiandi tegevjuht Margus Vahtramäe. Päeva modereeris kasvustrateeg Indrek Saul.

Meelis Mõttus rääkis ettevõtluse võimalusest ääremaal, kuna Metsavenna Turismitalu asub ju teadupärast vahetult Läti piire ääres. Mõttus meenutas kunagisi edukaid äritehinguid, mis näitasid, et ka ääremaal saab edukalt äri teha. Samas ärimeheks ta ennast ei pea, pigem maaelupraktikuks.

Mõttus rääkis ka oma praegustest ettevõtmistest, mille peale Indrek Saul küsis siiralt, et mis teda käigus hoiab ja kust oma ideed saab. Põlvkonnavahetusest rääkides tõdes peremees, et tal on väga hea meel, et lapsed on võtmas tööd üle ning talu tegemistesse panustab järjest enam ka Austraalias elav tütar. „Talu kõige suurem väärtus ongi, kui lapsed tahavad sinu tööd jätkata,“ lisas Mõttus, kes praegu jätkab talus vaid veerandkoormusega.

Arno Kirsimägi meenutas OÜ Kapa Puit arengulugu ning tõi välja mitmeid huvitavaid aspekte ettevõtte ajaloos. Näiteks otsus minna üle ajatöölt tükitööle tõstis tootlikkust ühegi investeeringuta kolm korda. See andis firma arengule olulise impulsi, nagu ka otsus hakata tootma saepurust briketti, millega muudeti keskkonnaprobleem lisarahavooks.

Kuna Kapa Puit alustas 1993. aastal, siis on osanikud jäänud vanemaks ning Arno Kirsimägi ostis mitmete osanike osaluse ära. Praegu on ettevõttel neli omanikku ning ühel hetkel tekkis ka suuromanikul Kirsimäel küsimus, kellele ettevõte üle anda. 2020. aastal sündiski otsus müüa Kapa Puidu tootmisüksus ära Capra OÜ-le. Oma teiste ettevõtetega jätkab Kirsimägi edasi.

Kanepi aiandi loo rääkis Kanepi Aiandi OÜ tegevjuht Margus Vahtramäe, kes omakorda võttis ettevõtte üle oma vanematelt.

Margus Vahtramäe võttis aiandi algusperioodi kokku sõnaga "ellujäämine". Muutus tuli 2000ndate alguses, mil keskenduti köögiviljakasvatuse asemel lillekasvatusele. Lisaks hakati otsima teisi turunišše, muu hulgas hakkas ettevõtte pakkuma omavalitsustele haljastusteenust.

Samuti pidas Vahtramäe üheks aiandi tugevuseks, et ollakse avatud uuele ja otsitakse kogu aeg uus nišše, mida keegi pole seni veel täitnud. Samas kui pakud midagi uut, siis jääd ka klientidele meelde. Mis peamine, pidevalt katsetades uusi asju, süveneb ka Kanepi aiandi kui innovaatilise ettevõtte maine ja Margus Vahtramäe sõnul tõmbab see maine kliente ligi.

Indrek Saul lisas, et kõik kolm ettevõtet olid küll erinevad, kuid vastasid kriteeriumitele, mis teeb ühest ettevõttest eduka firma: ole oma nišis väga hea, katseta kogu aeg uusi lahendusi ning tootel peab olema lugu.

Kagu-Eesti ettevõtluspäeva toimus ettevõtlusnädala raames ning päeva korraldasid Kagu-Eesti arenduskeskused Euroopa Regionaalarengu Fond toel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles