Konsumi töötaja sai tarbijakaitseametilt trahvi

Иллюстративное фото

FOTO: Arvo Meeks / Valgamaalane

Tarbijakaitseamet tegi Valga Konsumi töötajale trahvi, kuna mee hind müügisaalis ja kassas erines.

Tarbijakaitseamet avastas eri poodides kontrolloste tehes suurima hinnaerinevuse Tõrva Tarbijate Ühistu kaupluses Valga Konsum. Ühistu juhataja Ilona Leetma põhjendab seda inimliku eksitusega. «See oli väljapanija eksimus,» sõnas ta. «Tegemist oli ühe saunameega, millest neljal oli õige hind, aga tagumisel oli vana kleeps peale jäänud.»

Leetma teada oli saadud trahv poele esimene. «Meile oli see esmakordne juhus, tarbijakaitseamet on ennegi kontrollimas käinud.»

Hinnaerinevusest nördinud klientide tagasisidet pole otse Leetmani jõudnud, pigem jäävat sarnased mured poetasandile. «Kui hind ongi vale olnud, oleme kliendile ikka selle hinnaga andnud, mis sildil oli,» kinnitas ta, lisades, et samuti on kliendil võimalik ostust loobuda. «Tihtilugu on aga nii, et klient on hinnasilti valesti vaadanud. Olen kuulnud juhustest, et kuna tooted olid kõrvuti, vaadati vale silti.»

Korduvalt on Valgamaalaseni jõudnud ka teated sarnastest probleemidest Valga Maximas.

Maxima pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnutsi tulevad vead eelkõige sellest, et tooteid on palju ja kuna hindu on vaja pidevalt vahetada, on näpukad kerged tekkima. «Siin ei ole head vastust. Seal, kus inimlik viga on võimalik, kipub see pahatihti ka juhtuma,» lausus ta. «Näiteks kui naaberkauplus hindu vahetab, peame meie ka kohe reageerima ja siis tekivadki sellised asjad.»

Erilaid ütles, et ka ta ise kontrollib kõigis kauplustes oste tehes, kas hinnad saalis ja kassas ühtivad. «Kõigis kettides on neid vigu. Võrdlen seda sellega, et ka ükski ajaleht ei ilmu kirjavigadeta. Seal, kus on inimese käsi mängus, tekib ikka eksimusi.»

Tarbijakaitseamet tegi kontrolloste 97 kaupluses. Hinnad ei ühtinud 33 poeskäigul ehk 34 protsendil juhtudest. Trahvi tuli maksta keskmiselt 33 eurot, mis ei jää kaupluse, vaid töötaja kanda.

Tagasi üles