:format(webp)/nginx/o/2021/05/02/13757203t1h651e.jpg)
Riik plaanib suunata tee-ehitusse täiendavalt ligi 97 miljonit eurot, et kiirendada oluliste transpordiprojektide elluviimist, suurendada liiklusohutust ja parandada ühendusi üle Eesti.
Lisarahastus tuleb Euroopa Liidu ühtekuuluvuspoliitika fondide kasutamata rahast ligi 85 miljoni euro ulatuses ning ülejäänu selle aasta riigi lisaeelarvest.
Täiendavate investeeringutega panustatakse riigi põhimaanteede liiklusohutuse suurendamisse intensiivse liiklussagedusega lõikudel. Euroopa Liidu ühtekuuluvuspoliitika fondide kasutamata rahast plaanitakse 17 miljonit eurot suunata Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel oleva Märjamaa ümbersõidu ehitusse. Kolme ja poole kilomeetri pikkune 2+2 lahendusega lõigu ehitus peaks algama järgmisel aastal ning kestma kuni 2027. aasta lõpuni.
Sama maantee Konuvere–Pärnu-Jaagupi lõigu esimesse etappi suunatakse 42 miljonit eurot. Kuue ja poole kilomeetri pikkune lõik koos Päärdu sillaga ehitatakse samuti 2+2 lahendusega ja valmib samas ajaraamis. Tallinna–Tartu maanteel Imaveres asuva Paia ristmiku lõigu 2+2 tee ehituseks on kavandatud 20 miljonit eurot. Tööd algavad järgmisel aastal ning kestavad kaks aastat.
Lisaks eraldatakse 5,8 miljonit eurot Rail Baltica projektile Soodevahe kaubajaama väljaarendamiseks. Sinna luuakse transpordisõlm, mis ühendab Rail Balticu raudtee- ja maanteevõrgustikuga.
Menetluses on ka selle aasta aasta lisaeelarve, millest on plaanis eraldata täiendavalt 12 miljonit eurot riigiteedele. See võimaldab osa algselt järgmistesse aastatesse kavandatud töid teha varem. Muuhulgas alustatakse Are 2+2 möödasõidu ehitust Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel ning rekonstrueeritakse Tõrvandi–Roiu teelõik. Soomaa rahvuspargi külastuskeskus saab parema ühenduse, kui Kõpu–Tõramaa–Jõesuu kruusatee kaetakse mustkattega. Samuti tehakse parandustöid mitmetel teelõikudel üle Eesti ning uuendatakse teekatte märgistust.
Lisaks hõlmavad olulisemad teedeehituse projektid sel ja järgnevatel aastatel veel Tallinn-Pärnu maanteel Päädeva-Konuvere, Sauga-Pärnu, Libatse-Nurme 2+2 teelõikude ehitusi, aga ka Rail Balticu raudteetrassi ületavate viaduktide ning Kanama viadukti rajamist.
Praegu on Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa ja Tallinn-Pärnu-Ikla maanteedel 79 kilomeetri ulatuses 2+2 teelõike. Ehituses on 38 kilomeetrit 2+2 teelõike ning täiendava rahastusega lisandub veel 13 kilomeetrit 2+2 maanteid, samuti suurendatakse kuue silla kandevõimet.