/nginx/o/2012/10/17/1376140t1h9c90.jpg)
Avatud turule tulevate elektrimüüjate pakkumiste tingimusi analüüsinud tarbijakaitseamet soovitab tarbijatel lisaks elektrihinnale võrrelda teisi lepingust tulenevaid tasusid.
Amet on saanud analüüsida kolme seni oma pakkumistega turule tulnud elektrimüüja ehk Eesti Energia, Elektrumi ja 220 Energia tarbijatele esitatud tingimusi.
Päris uudsena võivad Eesti tarbijad elektripakkumiste tingimustes näha kuupõhise püsitasu küsimist ja paberarvete tasustamist. Seega ei anna vaid elektri kilovatt-tunni hinna võrdlemine tegelikku pilti, milline elektripakkumine on turul odavaim ja tarbijale soodsaim.
Kõik kolm pakkumistega lagedale tulnud elektrimüüjat pakuvad tähtajalisi lepinguid. Nende ennetähtaegne lõpetamine eeldab tarbijatelt leppetrahvi maksmist. Selle suurus ja arvestuspõhimõtted on müüjatel erinevad. Seega peaks müüja valikul üle vaatama või küsima ka leppetrahviga seonduva, soovitab tarbijakaitseamet.
Kolmandaks pakuvad turule tulnud elektrimüüjad lepingu sõlmimise võimalusi mitme kanali kaudu. Traditsiooniliste lepingute sõlmimise kõrval on tarbijatel võimalus elektrimüüja kliendiks hakata, nõustudes tingimustega interneti vahendusel või telefoni teel. Tarbijal on kasulik meeles pidada, et internetis või telefonitsi sõlmitud lepingutest saab taganeda 14 päeva jooksul.
Amet tuletab tarbijatele veel meelde, et elektrilepingu sõlmimisega ei ole mõtet läbimõtlematult kiirustada – seda isegi siis, kui müüja pakub kärmematele erinevaid soodustusi või kingitusi. Neil, kes ei soovi uuest aastast elektrit mingil juhul üldteenuse korras osta, tuleb leping mõne müüjaga sõlmida 10. detsembriks.
Tarbijakaitseamet jätkab elektrimüüjate pakkumiste tingimuste analüüsi, hinnates muu hulgas leppetrahvidega seotud tingimusi.