Valgamaa kutseõppekeskuse Helme osakond pakub peale koolihariduse ka võimalusi teostada ennast näiteks ralliautosid ehitades või rallit sõites.
Kutsekooli remonditöökojas valmivad rallisõidukid
Helme kooli remonditöökoja ööpäevane rütm on segane nagu Kört-Pärtli särk pühapäevahommikul.
Hommikust hilise pärastlõunani käib seal õppetegevus. Ka siis, kui kell tavalisele tööinimesele puhkeaega näitab, kostub ikkagi siit-sealt ketaslõikuri huilgamist, keevitusmasinate särinat, aknad on sageli südaööni heledad – ikka on miskit teoksil. Pole ka vahet, millist päeva kalender näitab. Nii on see elu Helmes käinud aastaid ja ju toimib sellisena veel edasi.
Esimese korruse endises laboriklassis on end sisse seadnud esimese kursuse remondilukksepad, kes Üllar Jaani juhendamisel lootusetus seisus Žigulitest vabaklassi ralliautosid kokku laovad. Keevitamist on reeglina sedavõrd palju, et pärast parandustööde lõppu võib masina uueks lugeda.
Uue masinaga Koll saavutati testisõidul «Klaperjaht 2008» neljas koht. Pärast väikeste täienduste sisseviimist võideti «Kukepea 2008». Avo Sultsi mälestusvõistlustel saadi teine koht.
Nüüd on siis Kollist alles jäänud vaid raam, sillad ja rattad. Pajero mootori ja Unimogi käigukasti asemel on Land Roveri 3,9-liitrine V8 koos käigukasti ja seitsmetonnise veojõuga vintsiga. Parasjagu käib kabiini toruraami keevitus.
Kuna masin tuleb varasemaga võrreldes oluliselt võimsam, otsustati turvalisuse kaalutlustel Pajero kabiinist loobuda – uus Koll tuleb vanaga võrreldes madalam, laiemate sildadega ja kiirem.
See TR3-projekt peaks andma «viie sekundi masina» ehk siis tulevane offroad-sõiduk peaks sirgel viie sekundiga sajakilomeetrise tunnikiiruse saavutama. Jaaniksesingi arvates vältab Koll-2 ehitus rahulikus tempos vähemalt neli kuud, kusjuures üsna tõenäoliselt hakkab ürituse finantspool hinge tugevasti kinni pitsitama. Projekti kogumaksumus ulatub kindlasti üle 100 000 krooni.
Põhjalikumat lugu loe laupäevase Valgamaalase paberlehest!