SMS-laenu mitmeaastane ignoreerimine kasvatas laenusumma üheksakordseks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sotsiaaltöötaja võttis vallaelanike nimel hulgaliselt kiirlaene.
Sotsiaaltöötaja võttis vallaelanike nimel hulgaliselt kiirlaene. Foto: SCANPIX

Neljapäevases Valgamaalases kirjutasime Valga kohtumajas tehtud kohtuotsuse näitel, kuidas üks kiirlaenu võlgnevus lumepallina kasvab. Inkassofirma esindaja sõnul on antud juhtumi puhul tegemist võlgniku pahatahtlikkusega.

SMS Laen OÜ ja kostja vahel sõlmitud lepingu alusel võetud kiirlaenu võlgnevus oli kasvanud 27 978.90 kroonini. Kusjuures laenu põhiosa oli 3000 krooni, tasumata intress 13 653.90, tasumata viivis 8325, leppetrahv 1500, nõude loovutamisest tulenevad kulud 1500 krooni.

Kohtus võlgnevuste sissenõudmisel SMS Laen ASi esindava AS Era Liisingu Inkassoteenused juhatuse liikme Teigo Tamme sõnul jäi antud kohtuasjas kostja põhisumma võlgu juba enam kui kaks aastat tagasi, täpsemalt 20.01.2007. Tamme sõnul hoidis võlglane kõrvale nii inkasso- kui kohtumenetlusest.

«Pidime tegema tööd ja nägema vaeva sellelt isikult võlgnevuse nõudmisega üle kahe aasta ja seejuures ei olnud võlgnik kordagi huvitatud oma võlgnevuse tasumisest,» kommenteeris Tamm. Tema sõnul on antud juhtumiga tegelenud ettevõtte üle kümne töötaja, lisaks juristid ja kohtunikud.

«Sellises suuruses lisakohustused tekivad võlgnikele ainult juhul, kui võlgnik hoiab pahatahtlikult eemale inkasso- ja kohtumenetlusest,» väitis Tamm.

Inkassoettevõte on omalt poolt kahe aasta jooksul võlgnikku korduvalt teavitanud posti, e-posti, SMS-i ja ka telefoni teel, kuid võlgnik on kontaktivõtmist enam kui kaks aastat ignoreerinud. Aidanud ei ole ka see, et teavitustes ollakse korduvalt selgitanud, et võlgnevusele lisanduvad suured lisakohustused, kui võlgnik ei ole olnud oma võlgnevuse tasumisest huvitatud.

«Antud juhul oleme võlgnikule pakkunud ka võla tasumist soodustatud korras ehk oluliselt väiksemas summas,» rääkis Tamm. «Peame väga kahetsusväärseks, et mõtlematult võetud laenusumma on kasvanud ootamatult suureks, kuid kahjuks ei õnnestunud meil võlgnikuga kahe aasta jooksul sõlmida kokkulepet, mille puhul oleksid kulud palju väiksemad olnud.»

Era Liisingu Inkassoteenused juhatuse liikme Tamme sõnul on nad valdkonnas tegutsenud juba aastaid ning ta kinnitas, et eesmärk ei ole mitte kunagi kasvatada võlasummasid, vaid leida võlgnikele kõige soodsamaid lahendusi. «Kahjuks ei ole võlglane antud juhtumi puhul soovinud võetud laenu soodsamatel tingimustel tasuda.»

Teigo Tamm soovitas omalt poolt kõigil kiirlaenuklientidel probleemide tekkimisel pöörduda kohe laenuandja poole, et sõlmida maksegraafikuid või leida teisi positiivseid lahendusi. Kui aga võlasumma on juba usaldatud inkassole väljanõudmiseks, soovitas ta kindlasti inkassofirmaga ühendust võtta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles