Võrreldes möödunud aastaga on suve lõpus ja sügise alguses keeduvorstide müük sinkide arvel kasvanud, kogu leivapealsete turg aga jäänud samale tasemele.
Keeduvorstide müük on kasvanud
Atria Eesti turundusdirektor Rene Kiisi sõnul näitab keeduvorstide kasv tarbimisharjumuste muutust ja kohandumist. «Sarnaselt kasvas kevadel hakkliha ja suvel grillvorstide müük marineeritud liha arvel - tarbija on oma valikud ka lihatoodete turul säästlikkuse suunas teinud,» märkis Kiis.
«Teine oluline muutus puudutab pakendit ja koguseid - tarbija eelistab suuremat pakendit ja viilutoodete kõrval enam vorstibatoone,» sõnas Kiis.
Leivapealseid tooteid müüakse Eestis iga kuu kokku 100 miljoni krooni ulatuses ning see moodustab kogu lihatoodete turust neljandiku. Suuremad leivapealsete tootegrupid on keeduvorstid ja singid.
Kaubamärke Wõro, VK ning Maks & Moorits ühendava Atria Eesti käes on firma andmeil leivapealsete turust 23 protsenti, ettevõte on sinkide ja suitsuvorstide osas turuliider.