Päevatoimetaja:
Maarius Suviste
Saada vihje

Autokooli libedasõit toimub õppeväljakul

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Spetsiaalse kunstkattega libedasõidu harjutusväljak Pärnus.
Spetsiaalse kunstkattega libedasõidu harjutusväljak Pärnus. Foto: Pärnu Postimees/Scanpix

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium muutis juhiloa taotlejate lõppastme koolituse läbiviimise korda. Eelmise aasta lõpus jõustunud määruse kohaselt tuleb lõppastme libedasõit läbi viia suletud territooriumil, kus teisi liiklejaid ei ohustata.

Linnaliikluses koolitust enam läbi viia ei tohi. 1. aprillist kuni novembri lõpuni tohib koolitust läbi viia vaid spetsiaalse kunstkattega libedasõidu harjutusväljakul. Sellised on praegu olemas vaid Tartus ja Pärnus, lähiajal saab rada valmis ka Tallinnas. 1. detsembrist märtsi lõpuni on koolitust lubatud läbi viia ka looduslikes libedatingimustes muuks liikluseks suletud õppeväljakul.

Lõppastme koolitusele saab minna siis, kui esmase juhiloa kättesaamisest on möödas 11 kuud ja seda saab sooritada ühe aasta jooksul. OÜ Autosõit juhatuse liikme ja sõiduinstruktori Indrek Madara sõnul on oluline, et libedasõidu õpe toimuks kohas, kus teisi liiklejaid ei ohustata.

"Tegelikult olen seda meelt, et inimesele tuleks libedasõitu õpetada juba algastme koolitusel, enne seda, kui ta on liiklusohtlikke olukordi põhjustanud. Soomes on selline koolitus sisse viidud nii algastmesse kui lõppastmesse. Sõit toimub spetsiaalsetel radadel, algastme harjutused on vaid pisut lihtsamad,’’ lausus Indrek Madar.

Koolitusel on käinud ka inimesi, kellele see kohustuslik pole, kuid kes tahavad end liikluses kindlamalt tunda. Lõppastme koolitus sisaldab kaks hindavat sõidukorda (25+5 minutit) linnaliikluses. Sellele järgneb viis tundi teooriat ja kuus libedasõidu korda.

Tartu kunstlibedarada on võimeline vastu võtma 4000-5000 inimest aastas. "Arvestades, et Eestis saab juhiloa aastas 12 000–15 000 uut juhti, ei tohiks probleemi olla. Valga maakonnast käis eelmisel aastal Tartu libedarajal koolitust saamas kümmekond juhti,’’ ütles Indrek Madar.

Kui OÜ Autosõit küsib lõppastme koolituse eest 1100 krooni, siis Valga autokoolides on hind 700-900 krooni. ASi Kursus koolitaja Jüri Kirsimäe sõnul saab talvisel ajal libedasõitu ka Valgas teha, autobaasis on olemas vastav rada.

Villu Puidukoja tegevdirektor Villem Kasak väidab, et praegu vaadatakse määrusele veel läbi sõrmede ja libedasõitu tehakse linnasõiduna. "Suvel pole me senini lõppastme koolitust korraldanud, nüüd on see võimalik, tuleb ainult Tartusse minna,’’ lausus Villem Kasak.

Kommentaarid
Tagasi üles