Päevatoimetaja:
Maarius Suviste
Saada vihje

Teede lagunemine sunnib raskeveokite liiklemist piirama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Cleanaway töömehed Valgas tänavaid lappimas.
Cleanaway töömehed Valgas tänavaid lappimas. Foto: Heino Käos

Riigimaanteedel on kohati koormuspiirangud juba kehtestatud, omavalitsused kavatsevad samuti raskeveokite liiklemist piirata. Linnades lapitakse suuremad augud killustiku või külma asfaldiga.

«Kevadine teede lagunemine on paratamatu. Valga- ja Põlvamaal on hoolduslepingud sõlmitud. Meie ülesanne on leida raha, et tööd saaksid tehtud. Soe talv ei mõjunud teekattele hästi,» rääkis Kagu teedevalitsuse juhataja Tõnis Pleksepp.

«Kruusateed on hakanud üles sulama. Kindlasti tuleb koormuspiirangute märgid üles panna, sest tee-ehitus on mitmeid kordi kallim, kui lagunemisperioodil jäävad vedamata raskeveokitega veosed.»

Piirang registrimassi järgi

«Piirangumärgid paneme esialgu üles Tõrva ja Lüllemäe ümbruses. Piirangu märgime registrimassi järgi. Kontrollimisel pole politseil vaja kaaluda, registrimass on ju tehnilises passis kirjas. Teealune on umbes poole meetri sügavuselt veel külmunud,» selgitas Kagu teedevalitsuse Valga osakonna liikluse spetsialist Raul Tammela.

Karula vallavanem Rain Ruusa ütles, et neil oli juba juhtum, kui metsaveokiga lõhuti riigitee ja lisaks veel talutee. Inimene ei pääsenud oma autoga enam väljagi.

«Lihtne oleks vallateedelgi koormuspiirangud peale panna, kuid peame suutma seda ka kontrollida. Õnneks on inimeste teadlikkus tõusnud. Eriti hooliv on riigimetsa majandamise keskus, kes arvestab teede lagunemise perioodi,» rääkis Rain Ruusa.

Helme vallavanem Tarmo Tamm ütles, et riigimaanteel on juba piirangud ja ka vald hakkas märke üles panema. Halvim on olukord metsarikastes kohtades, eeskätt Karjatnurme, Ala ja Holdre kandis, kus rasked metsaveokid lõhuvad teid. Piiranguks jääb kaheksa tonni.

Tõrva linnahoolduse asutuse juhataja Üllar Mölder ütles, et tänavate parandamine on linnale tõsine mure. Külm asfalt on väga kallis. Isegi killustikku pole saada piisavalt, et suuremaid auke ajutiselt täita. Linna läbivad uued teed on korras, raskem on olukord kesklinnas teistel tänavatel, kus on tihe liiklus.

Äärelinna kruusateed on väiksema liiklusega ja tahenemisel saab neid hööveldada. Lagunemise aeg alles algab, maa hakkab sulama ja katte alla tekkinud vesi pressib üles.

Otepää vallavanem Aivar Pärli ütles, et Otepääl veel väga hull olukord pole, auke tekib igal aastal. Põhitänavad olevat korras.

Valgas on tänavate olukord jube

Valga linnavalitsuse linnahooldusameti juhataja Endel Rebane pidas tänavate olukorda jubedaks. Kaks töömeeste brigaadi lapivad löökauke külma asfaldiga. Korduvalt tuleb üle käia samu tänavaid, sest tekib aina uusi auke. Hooldustööde hinna sees on ka aukude lappimine.

Talv polnud lumerikas ja külm, see võimaldas hooldust tegeval Cleanawayl kokku hoida ja nüüd auke parandada.

«Läinud suvel olid Valgas ulatuslikud vee- ja kanalisatsioonitööd. Kaks aastat sõitsid killustiku- ja kruusakoormaid vedavad rasked autod paljudel tänavatel. Sellel kevadel on tulemus kurb,» rääkis Rebane.

«Lapitud teed saavad soojal ajal kindlama katte. 2009. aastal algab nende tänavate alla torustike panek, mis jäi eelmise projektiga tegemata. Üleskaevamisele minevate tänavate katet ei hakata muidugi püsivamalt parandama.»

Linnahooldusameti juhataja on Cleanaway hooldustöödega rahul. Võistupakkumise võitmisest tööde alguseni oli aega vaid kaks nädalat. Muretseti hooldetehnika ja leiti töölised. Neil on Valgas uus teemeister – Eduard Koop.

OÜ Valga Teed direktor Tarmo Mõttus ütles, et kuuma asfalti hakkab saama aprillis, kui õhusoojus on tõusnud vähemalt kümne kraadini ning asfaldile on piisavalt tellimusi.

Lõuna politseiprefektuuri korrakaitseosakonna regionaalne liiklusjärelevalve grupp viib läbi veoste kaalumisi. Komissar Oleg Barinski-Gesjuki sõnul tehti mullu Valga maakonnas üheksa politseioperatsiooni «Elevant» ja kolm alkoholikontrolli, kus operatsioonil oli kaasas kaaluauto. Kontrolliti ligi 300 metsaveoautot, killustikku ja kruusa vedavat poolhaagist – 15 olid lubatust raskema koormaga.

Kommentaarid
Tagasi üles