Eesti Raudtee paigaldab uut teed

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui rongide sõidukiirused tõusevad, on vaja ka haruteid. Volker Rail RTE AS paigaldab haruteed Paluperas.
Kui rongide sõidukiirused tõusevad, on vaja ka haruteid. Volker Rail RTE AS paigaldab haruteed Paluperas. Foto: Heino Käos

Palupera jaamas paigaldatakse 970 meetrit rongide vastuvõtu- ja ärasaatmisteed.

Palupera raudteejaamas käib ligi kilomeetri ulatuses kapitaalremont. Jaamapoolselt esimeselt kõrvalteelt on rööpad ja liiprid üles võetud ning kogu alusmaterjal välja kaevatud.

AS Eesti Raudtee infrastruktuuri teenistuse kapitaalremondi osakonna juhataja Ivo Laht ütles, et puitliipritest tee asendatakse betoonliipritega. Rööpad ei ole päris uued, need on üles võetud peateelt, kuid heas korras ja haruteele veel kõlblikud.

Ehituse käigus asendatakse täielikult tee täitepinnas ja rööpad tõstetakse peatee omadega ühele tasapinnale.

Meie raudteejaamades on perroonid väga madalad, mistõttu on pahameelt avaldanud eriti vanurid, sest neil on raske rongile ja sealt maha pääseda. Paluperas parandatakse tööde käigus ka perroon ja selle kõrgus viiakse kehtivatele normidele vastavaks.

Palupera raudteejaama harutee ehitusmaksumus on 2,4 miljonit krooni, hanke võitnud raudtee ehitusettevõte Volker Rail RTE AS peab töödega valmis jõudma 18. augustiks.

«Käesoleval aastal remondime Tartu–Petseri liini, järgmisel aastal paneme jõu ja raha Tartu–Valga suunale,» lausus Ivo Laht.

Palupera jaama harutee uuendamine ei olnud seotud Rail Baltica rahvusvahelise trassiga. Tartu–Valga tee on halvas seisus ja seda oleks nagunii pidanud remontima.

Pärast Tallinn–Valga–Riia liini kordasaamist tiheneb nii reisiliiklus kui ka kaubavahetus.

Tartu–Valga liini rekonstrueerimine läheb riigile maksma umbes 440 miljonit krooni, põhiliselt on vaja välja vahetada liiprid, rööpad ja killustik. Lisaks tuleks Valgas remontida veel sillad ja teha raudteele kapitaalremont Valgast Eesti–Läti piirini. Samuti on vaja ümber ehitada üks kahetasandiline tee. Tööd Valga linna piirkonnas lähevad maksma umbes 136 miljonit krooni. Osa rahast tahetakse saada Euroopa Liidu transpordivõrgustiku eelarvest.

Raudtee uuendamisega garanteeritakse rongide kiiruseks 120 kilomeetrit tunnis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles