P, 25.09.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Maanteeamet tutvustas plaane

Taimi Käos
Maanteeamet tutvustas plaane
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Puurmani omapärane uus kaarsild valmis enne tähtaega.
Puurmani omapärane uus kaarsild valmis enne tähtaega. Foto: Taimi Käos

Jõgevamaal avati kolmapäeval Puurmani uus sild – 76meetrine raudbetoonist kaarjas iludus üle Pedja jõe. Seejärel peetud maanteeameti pressikonverentsil tutvustati tulevasi plaane.

Puurmanis on nüüd kaks silda kõrvuti. Vanalt sillalt, mis rekonstrueeriti osaliselt ja lõpetatakse tuleval aastal, avaneb vaade ilusale uuele maanteesillale. Rajati ka eritasandiline ristmik viaduktiga üle kohaliku tee. Ehitati 1,9 km kogujateid ja 0,4 km kergliiklusteid, valgustus ja põrkepiirded paigaldati ligi nelja kilomeetri ulatuses.

Pimedal ajal on silda ehtimas 130 lampi. Objekti käis avamas ka majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.

Projekti kogumaksumus on 160,4 miljonit krooni, ca 80% rahast saadi Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist toetusena.

Maanteeamet ja AS Merko Ehitus sõlmisid Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa maantee Puurmani liiklussõlme ehituse töövõtulepingu 7. novembril 2006.

Kaarsild valmis ennetähtaegselt

«Ehitaja rajas ilusa silla ning suutis selle ka ettenähtust kiiremini valmis saada. Kirjutati ja räägiti, et ehituse hinnad tõusevad. Hea meel on tõdeda, et Merko Ehituse puhul kehtib ütlus «mees andis sõna ja mees pidas sõna»,» ütles Juhan Parts.

Pärast silla avamist pidas maanteeamet aasta teetöid kokkuvõtva pressikonverentsi.

Ameti europrogrammide osakonna juhataja Urmas Konsap valgustas Tartu–Tallinna maantee neljarealiseks ehitamise plaane. Käib hange möödasõidu projekteerimiseks Mäole, kuhu tuleb 6,4kilomeetrine esimese klassi tee. Ehitus peaks algama juba tuleval aastal.

Järgmise aasta augustis tahetakse lõpetada Vaida–Aruvalla teelõik. Aastaks 2011 peaks valmima Aruvalla–Kose lõik. Alustatud on Kose–Mäo tee projekteerimist. 2009. aastal tahetakse alustada 14kilomeetrist Tartu ümbersõitu Kandikülast Uhtini.

Nende lõikude ehitamine mõjutab ka valgamaalasi, sest Tallinnasse saab siis kiiremalt ja ohutumalt.

Paraku minister Parts jahutas tekkinud optimismi: kavad lähevad käiku, kui valitsus annab riiklikule teehoiukavale üksmeelse heakskiidu.

Tõlliste sild Valgamaal

Valgamaalase küsimustele, kas Tõlliste sild on vastu võetud, kas tuleval aastal läheb remonti Sooru–Sangaste lõik ja milline on kruusateede remondi kava Valgamaal, anti kaks lühivastust ja kolmas jäi vastamata.

Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus ütles, et Tõlliste sild on vastu võetud. Sooru–Sangaste tee osas tuleks küsida Kagu teedevalitsuse juhatajalt Tõnis Pleksepalt. Kruusateedest ei sõnagi.

Käesoleval aastal lõpetatud objektide hulgas Tõlliste sillast ei räägitud. Valgamaalase käsutuses on europrogrammide osakonna peaspetsialisti vastus nimetatud silla kohta. Töövõtjaga sõlmiti leping Jõhvi–Tartu–Valga maantee Ametmäe–Valga teelõigu (sh Tõlliste sild) ja Transpordi tänava remondiks 15.12.2005. Lepingu kohaselt pidid tööd lõppema 30.09.2006 ja Tõlliste sillal 31.10.2006.

«Läbirääkimisi maade võõrandamiseks alustati 268 maaomanikuga 83,6 km teede remondiprojekti koostamise käigus. Paraku ei jõutud enne ehituse algust paari omanikuga kokkuleppele, et vajalik maa võõrandada. Viimane kokkulepe saavutati oktoobris 2006 ja siis algas ka silla ehitamine,» selgitas maanteeameti europrogrammide osakonna peaspetsialist Veiko Juudas.

Silla ja Õru jalgtee tööde lõpptähtajaks oli 31. juuli 2007. Tegelikult pikendati tähtaega veel kuu võrra. Tellija vastuvõtukomisjon vaatas objekti 14. novembril üle ja allkirjastas vastuvõtuakti. Silla maksumus oli 16,7 miljonit krooni.

Tee garantiiaeg on kaks aastat, kuid tööde venimise tõttu pole kahjuks kogu garantiiaega võimalik kasutada.

Tagasi üles