Päevatoimetaja:
Maarius Suviste
Saada vihje

Valgamaa saab sellel aastal kaks uut silda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laatre vana sild, mis läheb demonteerimisele.
Laatre vana sild, mis läheb demonteerimisele. Foto: Taimi Käos

Kagu teedevalitsus soovis, et sellel aastal saaks Laatre ja Ala uued sillad. Laatre silla ehituse võitis Skanska EMV AS ja Ala silla rajamise OÜ Valga Teed. Laatres tööd juba käivad.

Laatre paisjärvest on vesi maha lastud. Kaldal monteeritakse Poolas valmistatud lainelisi terasplaate, millest moodustatakse ovaalne truup. Ava tuleb nii suur, et ehitist nimetatakse siiski sillaks.

Kui vana silla alt paadiga läbi sõita ei saanud, siis uuel jääb veepinnast ülespoole veel 1,4 meetrit vaba ruumi. Nii vesi, kalad kui paadiga sõitjad mahuvad läbi. Monteeritava silla pikkus (risti maanteega) on 19,8 meetrit, kõrgus 4,18 ja laius 5,48 meetrit. Silla panevad kokku OÜ Mihkel X töömehed.

Sooru–Sangaste tee on juba aastaid remondi ootel. Seoses silla ehitamisega tõstetakse ka tee muldkeha, mis algab pisut enne Õru ristmikku ja lõpeb enne Iigaste ristmikku. Ristmikud ise jäävad korda tegemata. Eile freesiti teelõigul maha vana asfalti, puru läheb teistele Valgamaa teedele või uuendatava tee täiteks.

Skanska EMV ASi selle objekti liikluskorralduse eest vastutaja, projektijuht Kalvi Krass ütles eile, et tee suletakse 27. maist, et kolme nädalaga tahetakse töö ära teha ja jaanipäevaks tee uuesti avada. Kohalikuks liikluseks – ka bussidele – kasutatakse Laatre vana silda, rasked veokid suunatakse ümbersõidule. Objekt peab täielikult valmis olema 15. augustiks ja eelarveline maksumus on 4,5 miljonit.

Kagu teedevalitsuse Valga osakonna juhataja Vello Lepik ütles, et OÜga Valga Teed on sõlmitud leping Ala silla ehitamiseks 1. juunist 30. septembrini. Ka Alale tuleb betoonsilla asemele teraselementidest truup, mis kannab ikkagi silla nime. Truubi pikkus on 27, kõrgus 2,98 ja laius 4,6 meetrit. Laatre sillast on Ala truup seega tunduvalt pikem.

«Samaaegselt saab lahenduse ka ülekäik kergliiklusega tee sillalt. Alale tuleb koos valgustusega 370 meetrit kergliiklusteed – kuni kalmistu ristmikuni,» lausus Vello Lepik.

Pikka ümbersõitu ei tule, ehitatakse ajutine tee. Objekti maksumus on neli miljonit krooni.

Kommentaarid
Tagasi üles