Ära sõida oma tuledest ette

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sõiduki tuled peavad olema õigesti reguleeritud.
Sõiduki tuled peavad olema õigesti reguleeritud. Foto: maanteeamet

Seoses aasta pimedaima aja saabumisega tuletab Maanteeamet autojuhtidele meelde, et sõidukiirus peab vastama nähtavusulatusele.

„Kätte on jõudnud aasta pimedaim aeg ja seetõttu sõidame me nii tööle ja ka tagasi koju pimeda ajal,“ selgitas Maanteeameti liiklusekspert Villu Vane. „Esmane soovitus autojuhtidele ongi see, et nad ei sõidaks oma tuledest ette, ehk siis vähendaksid kiirust vastavalt nähtavusele,“ rääkis Vane, kelle sõnul jääb juhil praegu lubatud suurima sõidukiiruse – 90 km/h – juures lähituledega sõites ohule reageerimiseks aega napp poolteist sekundit, mis on ilmselgelt vähe.

Vastavalt nähtavusele sõitmine tähendab Vane sõnul seda, et kiirust tuleb vähendada koos kaugtulede ümberlülitamisega lähituledele. „Ja ärge unustage ka ohutut pikivahet,“ lisas liiklusekspert, kelle sõnul on asulavälisel teel nõutav pikivahe kolm sekundit, kuid pimeda ajal võiks see olla suuremgi.

Kiirusega 90 km/h sõites läbib auto 25 meetrit sekundis. Kaugtuled valgustavad teed umbes 150 meetri kaugusele, mis tähendab, et näeme objekte kuue sekundi kauguselt ja oleme võimelised nendele reageerima ning otsasõiduohu puhul ka vältima. Sõites lähituledega, mis valgustavad auto ees teed 40 meetri kaugusele, kiirusega 90 km/h, ei suudaks ka parima reaktsiooniga juht ohu korral midagi ette võtta, sest reageerimiseks jääb tal aega vaid 1,6 sekundit ja auto peatumisteekond on sellise kiiruse juures 70 meetrit.

Samuti on oluline, et sõiduki tuled oleks õigesti reguleeritud, sest muidu võivad need pimestada vastutulijaid. Ka liiga madalale näitavad tuled on ohtlikud, sest siis võib juhil endal jääda mõni takistus või jalakäija märkamata.

Tagasi üles