Talverehvid on nüüd kohustuslikud

Piret Karu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Maanteeamet tuletab autojuhtidele meelde, et alates homsest peavad kõigil sõidukitel olema all talverehvid rehvimustri jääksügavusega vähemalt 3 mm.

Eesti Rehviliidu juht Kaur Kuurme sõnul kasutab nõuetele mittevastavaid talverehve Eestis üsna väike osa liiklejatest, hinnanguliselt 3-5% „Liiklejate südametele koputades ütleme, et kindlasti tuleks meie kliimas vältida Kesk-Euroopa maadesse toodetud lamellrehve, mis on mõeldud temperatuurile 0 kuni +5 kraadi. Seda tuleks rehve soetades või vahetades kindlasti täpsustada. Meie kliimasse sobiv Põhjamaade jaoks toodetud lamellrehv muutub efektiivseks just miinuskraadide. Suurem osa meie talvistest liiklejatest eelistab naastrehve,“ lisas Kuurme.

Maanteeameti hooldeosakonna juhataja Rain Hallimäe juhib liiklejate tähelepanu sellele, et ilmad on muutunud heitlikuks ning libedus võib temperatuuri muutudes tekkida väga lühikese aja jooksul. „Musta jää tekkel on esimesteks ohumärkideks õhuniiskuse suurenemine alla nullkraadistel temperatuuridel, niiske teepinna korral teetemperatuuri üleminek plussist miinusesse või õhutemperatuuri järsk tõus miinusest plussi kui teepind on miinustes,“ selgitas Hallimäe, kelle sõnul tuleks ettevaatlik tuleks olla metsavahelistel teelõikudel, kus märja teepinna kuivamine toimub aeglasemalt; sildadel ja viaduktidel, kus külmumine toimub kiiremini; ristmike kiirendus- ja aeglustusradadel või kohtades, kus toimub rohkem pidurdamisi ja kiirendamisi ning eraldatud sõidusuundadega maanteede teisel sõidurajal, kus väiksema liikluse tõttu toimivad libedustõrjematerjalid aeglasemalt.

Meeles tuleb pidada sedagi, et ka kõige parema testi võitnud rehvide puhul sõltub sõiduki teelpüsimine eelkõige juhist ja tema sõidustiilist.

Eestis on talverehvide kasutamine kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini. Naastrehvide kasutamine on lubatud 15. oktoobrist kuni 31. märtsini ning lamellrehvidega tohib sõita aastaringselt. Talviste tee- ja ilmaolude puhul võib naastrehve kasutada 1. oktoobrist 30. aprillini.

Talverehve peavad kasutama kõik kuni üheksa istekohaga (koos juhiga) sõiduautod, kuni 3,5-tonnise täismassiga veoautod ja 0,75–3,5-tonnise täismassiga haagised. Talverehvi mustri jääksügavus peab olema vähemalt kolm millimeetrit, seda ka naastrehvide puhul. Naastrehvidega sõitmisel tuleb neid kasutada kõigil ratastel, kuigi rehvi purunemisel võib varurattal kasutada ka harilikku rehvi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles