Täna, 3. detsembril jätkub Valga põhikoolis eile alanud Valgamaa arenguagentuuri korraldatav Ettevõtlusküla simulatsioonimäng. 7.–9. klassi õpilastest saavad kahe päeva jooksul ettevõtjad, pankurid ja linnavalitsejad. Neil tuleb tööle panna ka haigla ja vabaajakeskus ning käivitada meediamaja.
Kool sai oma panga, hospidali ning linnavalitsuse
«Tegemist on ettevõtluse, majanduse ja finantskirjaoskuse aluseid tutvustava mänguga,» ütles Valgamaa arenguagentuuri juht Rein Org edastatud pressiteates. «Läbi mängu õpib inimene kõige meelsamini. Antud ettevõtmise abil soovime ergutada õpilaste meeltes ettevõtlikkust, et kümmekonna aasta pärast oleks Valgamaa ettevõtluse nägu nooruslikum, reipam ja uuendusmeelsem.»
Oru sõnul sõltub Valgamaa tulevik eelkõige nendest, kes täna põhikoolis. «Juba kümmekonna aasta pärast on need noored inimesed meie ettevõtete ning linnade-valdade eesotsas. Eks alustagem siis nende ettevalmistamisega nüüd ja kohe,» ütles Org.
Ettevõtlusküla tegevused toimuvad kooli aulasse rajatud tehislinnakus, milles on seitse asutust: pank, linnavalitsus, pood, vabaajakeskus (ilusalong), meditsiinikeskus, tootmisettevõte, meediamaja. Mängu eesmärk on erinevate tegevuste kaudu õpetada noortele majanduse põhialuseid – seda, kuidas raha tekib ja igapäevaelus ringleb, kuidas sünnivad otsused ning mis faktorid otsustamist mõjutavad.
Kahe päeva jooksul saab mängus osaleda 120 õpilast.
Ettevõtlusküla mäng on osa Valgamaa arenguagentuuri projektist «Teadmiste nädal», mille üritustest Valgamaal on osa võtnud juba üle 700 inimese.