Valgamaa Omavalitsuste Liit on seisukohal, et Rail Balticu raudteeliini kulgemisel Tartu–Valga kaudu muutuks projekt oluliselt odavamaks ja otstarbekamaks ning kasusaajate hulk tõuseks tunduvalt.
Omavalitsusliit pole endiselt Rail Balticu trassiga rahul
«Meie hinnangul jääks otseraudtee valmimine aastakümnete kaugusele ning läheks sedavõrd kalliks, et ühtegi teist suuremat transpordiga seotud projekti ei saa kümnete aastate jooksul ette võtta,» ütles Valgamaa Omavalitsuste Liidu tegevjuht Rein Org.
Oru sõnul jääks otsetrassi rajamise korral ära nii Saaremaa püsiühendus kui soikuks Tallinna–Tartu maantee ehitus. Olemasoleva raudteetrassi Tallinn–Tartu–Valga–Riia moderniseerimine tuleks aga odavam ning võimaldaks uue euroraudtee Baltikumis käivitada juba mõne aasta pärast.
«Sellel liinil on rongid sõitnud juba 120 aastat ning selle kasutamisel poleks vaja ei trassile jäävate maade sundvõõrandamisi ega konflikte kogukondadega trassi kulgemise või teetammi rajamiseks vajalike kaevanduste avamise üle,» ütles Org.
«Ka jääb ära keskkonnamõjude hindamine, sest see on ammu mõõdetud ja teada. Jääb arusaamatuks, millele tugineb Rail Balticu projektijuhi Indrek Sirbi väide, justkui läheks olemasoleva trassi kasutamine pool miljardit kallimaks kui sootuks uue trassi ehitus,» lisas Org.
«Lisaks mõistlikumale rahakulutamisele on Tartu–Valga liini puhul ka Rail Balticu projektist kasusaajate hulk tunduvalt suurem, kuna see läbiks suurema elanikkonna arvuga ja majanduslikult aktiivsemat piirkonda. Seega oleks Eesti majandusele tervikuna antav tõuge tugevam.»
2012. aastal jättis Valgamaa Omavalitsuste Liit kooskõlastamata üleriigilise planeeringu Eesti 2030 Rail Balticu trassi sobimatu valiku tõttu.