Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Rail Baltic ei tohi ohustada loodust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karel Rüütli
Karel Rüütli Foto: Erakogu

Üha rohkem näib, et Rail Balticu raudtee ehitamisel on kõige olulisem majanduslik tasuvus. Nii on hakanud valitsema seisukoht, et Tallinna–Pärnu–Riia trass on mõistlikum Tartu-suunalisest raudteekoridorist, mis kujunevat umbes pool miljardit eurot kallimaks.

Projekti eestvedajate väitel oleks Tartut läbiv uus trass lühem ja sirgem ning tooks juurde rohkem reisijaid, aga kaubavedude osas oleks tulutoovam Pärnut läbiv raudtee. Kui ehitada uued rööpad vanasse koridori, annaks see veel viletsamaid tulemusi. Nii kauba- kui inimveo osas jääks taoline Tartut läbiv trass alla Pärnu-suunalisele.

Toetan Rail Balticu rajamist, küll aga leian, et uus trass tuleb rajada nii, et tõhus ühendus oleks Balti riikide suurte linnade vahele tagatud ilma looduskeskkonnale suurt kahju tekitamata.

Märksõnad

Tagasi üles