Möödunud esmaspäeval, 27. jaanuaril avatud maanteeameti uues e-teeninduse keskkonnas on nädalaga vormistatud 101 sõiduki omanikuvahetust. Registrist on ajutiselt kustutatud 241 sõidukit ning 52 sõiduki uut omanikku on eelistanud registreerimistunnistuse tellida koju posti teel.
Kliendid on uue teeninduskanali omaks võtnud
Esimeste toimingutena on e-teeninduses saadaval maanteeameti kaks populaarsemat registritoimingut: sõiduki omanikuvahetus ja ajutine registrist kustutamine.
Maanteeameti peadirektori asetäitja Lauri Lugna kutsus e-teenuseid eelistama kas või sellepärast, et see on kliendi jaoks soodsam ja mugavam.
«Nädalaga on 101 omanikuvahetuse vormistajat kokku hoidnud 1313 eurot, sest võrreldes büroos vormistatud omanikuvahetuse 61eurose riigilõivuga on e-teeninduses vormistatud toimingu riigilõiv 13 eurot soodsam,» ütles Lugna.
Esimese nädala kogemusi kokku võttes tuletas Lugna meelde, et ID-kaart ei ole mitte ainult plastiktükk rahakoti vahel, vaid oluline vahend riigiga suhtlemisel. «Toiminguid saab vormistada, kui ID-kaardi sertifikaat on uuendatud ning PIN-koodid meeles,» pani Lugna südamele. Samuti tuleb enne e-teeninduses sõiduki omanikuvahetuse vormistamist küsida ostjalt üle, kas ta saab toimingu kinnitada ID-kaardiga.
Uudse asjana saab sõiduki uus omanik tellida registreerimistunnistuse postiga koju ning sel juhul jääb liiklusregistri büroo külastus üldse ära. Esimesele sajale posti teel registreerimistunnistuse tellinud kliendile saadab maanteeamet ümbrikus kaasa pimeda aja abilise – helkuri.
Möödunud aastal oli maanteeameti levinuim registritoiming sõiduki omanikuvahetus üle 129 000 toiminguga. Võimalust sõiduk registrist ajutiselt kustutada kasutati mullu ligi 9500 korda. Lähemate kuude jooksul hakkab e-teenindus võimaldama anda volitusi sõidukiga seotud tehingute tegemiseks ja muuta sõiduki kasutajate andmeid.
Maanteeameti senine e-keskkond Paberivaba ARK suletakse järk-järgult, kui teenused jõuavad uude e-teeninduse keskkonda.