Mullu juhtus Valgamaal kaks väga rasket liiklusõnnetust. Kummaski hukkus inimene, neist üks vaid 10aastane laps. Õnnetuste uurimiseks alustati kriminaalmenetlused, mis praeguseks on lõpetatud.
Traagiliste õnnetuste uurimine jõudis lõpule
5. aprillil juhtus Valgamaal traagiline liiklusõnnetus sõiduauto ja veoki vahel, milles kaotas elu sõiduautot juhtinud naine. Õnnetus juhtus kella 18.03 ajal Õru vallas, kus Tartu poole liikuv sõiduauto Kia Rio, väljudes paremkurvist, kaotas juhitavuse, tegi teel pirueti, kaldus vastassuunavööndisse ja põrkas seal kokku Valga suunas liikunud veoautoga DAF.
Sõiduautot juhtinud 33aastane Aive hukkus sündmuspaigal. Sõidutee oli sel lõigul kaetud lumelörtsiga ning õnnetuse ajal sadas lund. Mõlemad autojuhid kasutasid turvavarustust, mõlemal sõidukil olid all nõuetele vastavad rehvid. Sõiduautole olid uued lamellrehvid pandud päev enne õnnetust.
Uurimise käigus selgitati välja, et õnnetuses hukkunud autojuht oli kaine. Autotehniline ekspertiis ei tuvastanud Kia Riol selliseid tehnilisi rikkeid, mis võinuks mõjutada auto juhitavust. Veokijuht liikluseeskirju ei rikkunud ja sõidukiirust ei ületanud.
Uurimisel leiti aga, et hukkunud autojuht ei arvestanud teeoludega. Järsus kurvis, libedal teel ja halbade ilmaoludega ei valinud ta õiget sõidukiirust, mistõttu ei tulnud toime sõiduki juhtimisega ja kaldus vastassuunavööndisse, kus põrkas kokku veokiga.
Teine traagiline õnnetus juhtus 10. oktoobril Tõrvas. Esialgsetel andmetel sõitsid kaks alaealist ratturit jalgratastega mööda kõnniteed, mis oli sõiduteest eraldatud ja kõrgem. Ratturid liikusid üksteise taga ja neile sõitis vastu ekskavaator.
Seni teadmata asjaoludel sõitis 10aastane rattasadulas istunud tüdruk kõnniteelt maha sõiduteele ja otsejoones ekskavaatorile ette. Saadud löögist paiskus tüdruk sõiduteele ning sai väga raskelt vigastada. Ta toimetati Tartusse haiglasse, kus päev hiljem suri.
Valga politsei selgitas välja, et tüdruk kandis rattakiivrit, mis õnnetuses saadud löögist lapse peas purunes. Politseinikud kontrollisid üle ka lapse jalgratta tehnilise seisundi. See vastas nõuetele, ka pidurid olid töökorras.
Uurimise käigus jõuti otsusele, et tegu oli õnnetusjuhtumiga, mille puhul süüdlast tuvastada pole võimalik.
Politsei hinnangul on suure osa raskete tagajärgedega liiklusõnnetuste põhjuseks tahtlik liiklusreeglite eiramine. Paljudel juhtudel võinuks õnnetuses hukkunud tegelikult surmast pääseda, kui jätnuks näiteks autorooli mineku ja alkoholi tarvitamise teineteisest lahku.
Tahtlike liiklusreeglite eiramise kõrval juhtub aga teinekord ka õnnetusi, mille põhjus puhas juhus, tähelepanematus või juhtimisviga. Neid õnnetusi on väga keeruline ennetada. Samas kainena roolikeeramisest, turvavöö kasutamisest ja piirkiirusega sõitmisest saab iga juht alati ise kinni pidada.
Mulluste Valgamaal juhtunud surmaga lõppenud liiklusõnnetuste puhul võib just näha, kuidas halbade asjaolude kokkusattumine ja juhus võivad tuua palju traagikat.