Konkurentsis püsimiseks võtavad bussifirmad ette erinevaid samme: kui Taisto kärbib soodustusi, siis Sebe langetab piletite hindu.
Taisto kärbib soodustusi, Sebe langetab hindu
Sebe kommunikatsioonijuhi Gert D. Hankewitzi sõnul saab nüüd senise 14 euro asemel sõita Valgast Tallinnasse kümnega. Sama hind kehtib ka vastupidisel marsruudil. «Soodustusi me kärpida praegu ei kavatse, pigem vaatame järjest liine üle, kus saaks odavamat hinda pakkuda.»
Kuna oranžid raudruunad meelitavad reisijaid üha rohkem rongiga sõitma, tuleb bussifirmadel vastavaid korrektiive teha. «Peame konkurentsis püsima ja sellepärast hinda langetamegi,» rääkis Hankewitz.
Taistol teine taktika
Taisto on valinud teistsuguse tee. «Kui seni pakkusime soodsama hinnaga bussipileti ostmise võimalust kuni 30aastastele, siis
1. aprillist on soodushinnaga pileti ostmise võimalus kuni 26aastastel – jätkuvalt on see ka 60. eluaastast,» ütles Taisto Liinide veokorraldaja Jan Landrat.
Muudatused sõidusoodustuste vanusepiiris ja protsendis on Landrati sõnul tingitud tõusnud kuludest.
«Linnadevahelistel kaugliinidel peame kõik kulud katma ainult saadavast piletitulust, neid liine kuidagi ei doteerita.»
«Rongiliiklusest tingitud tiheneva konkurentsi tingimustes on praegune tulu ja kulu tasakaal väga habras,» rääkis ta. Ka on tema sõnul probleem, et bussijaamatasud üha enam kõrgustesse ulatuvad,« rääkis Landrat.
«Bussijaamatasud on võrreldavad lennujaamatasudega, mida lennuettevõtted maksavad lennujaamade kasutamise eest. Kui odavlennuettevõtted saavad tihti kasutada alternatiivseid odavamaid lennujaamu, siis Eesti linnades paraku alternatiivseid bussijaamu ei ole,» lisas ta.
Spekuleerida ei taha
Küsimusele, kas Taisto ei karda, et kärbitud soodustuste tõttu üha rohkem bussireisijaid oma sõiduks pigem rongi valivad, vastas Landrat, et ei soovi praegu rohkem rongi ja bussi teemal spekuleerida.
OÜ Tarbus teenindusdirektori Ervin Nõmme sõnul Go Busil praegu piletihinnas või soodustuses muudatusi plaanis teha pole.