Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Kunstistuudio näitab maailma läbi siniste prillide

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tõrva kunstistuudio näituse «Sinine» avamisele Valga muuseumis tuli kohale hulgaliselt rahvast. Silmailu pakkusid kõik käsitöötooted, kuid pikemalt peatuti ja uuriti viltimistehnikas valmistatud salle ja õlarätte.
Tõrva kunstistuudio näituse «Sinine» avamisele Valga muuseumis tuli kohale hulgaliselt rahvast. Silmailu pakkusid kõik käsitöötooted, kuid pikemalt peatuti ja uuriti viltimistehnikas valmistatud salle ja õlarätte. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Kolmapäeval avati Valga muuseumi galeriis Tõrva kunstistuudio näitus, kus väljas sinisest värvist inspireeritud joonistused, keraamika ja käsitöö. Avamisel oli kohal üle poolesaja kunstihuvilise.

Väljapaneku avasid kunstistuudio juhendajad Gerta Vister ja Carmen Põldsalu, kes kõnelesid sinise värvi tekkest ja arengust läbi ajaloo. «Ürgajal koopajoonistel sinist värvi ei olnud. Läks mööda mitu sajandit, kui musta, punase ja valge kõrvale võeti kasutusele sinine. See oli algul tõrjutud värv, mida kasutati alamklasside riietuses,» rääkis Põldsalu.

«Antiikajal seostati sinist värvi leina ja surmaga. 12. sajandil asi muutus ning sinine muutus aristokraatseks ja hinnatud väruseks ning seda kasutati kunstitöödes ja riietuses. Louis IX oli esimene kuningas, kes hakkas kandma sinist värvi riietust,» lisas Vister.

Tagasi üles