Valga lihatööstuse juht ületootmise pärast mures

Piret Karu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustreeriv
Foto on illustreeriv Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Euroopa sealihaturul on Atria Eesti ASi juhatuse esimehe Olle Hormi sõnul tõsine ületootmine, sest Venemaa keelas Leedus jaanuari lõpus puhkenud sigade Aafrika katku tõttu Euroopa Liidu sealiha impordi Venemaale.

Impordipiirang on oluline tooraine hinnasurve põhjustaja ka Eestis – välismaine tooraine on märkimisväärselt odavam kui kodumaine.

«Loomulikult jätkame kodumaist sealiha tootmist ja nendest toodete valmistamist,» märkis Valgas Maks & Mooritsa kaubamärgi all liha töötleva Atria Eesti juhatuse esimees Olle Horm. «Kodumaine liha on alati värskem, kvaliteet on kindlalt kontrollitud ning seetõttu on kaup tervislikum ja maitsvam.»

Samuti on lühiajaliselt odavama võõramaise liha sisseostmine tema sõnul väga lühinägelik – karja kaotamine käib kiiresti, kuid taastamine võtab kaua aega. «Piltlikult öeldes peab tarbija oma ostueelistustega kinnitama, et eestimaine on talle tähtis, mis tagab eelistatud kauba olemasolu kauplustes.»

«Maks & Mooritsa sarja kõik toorvorstid on valmistatud 100 protsenti eestimaisest lihast,» märkis Atria Eesti ASi müügidirektor Meelis Laande. «Maks & Moorits, Wõro ja Vastse-Kuuste tulid välja uute suvetoodetega, mille hulgas on toorvorste, grillvorste, grill-lihasid ja šašlõkke.»

TNS Emori hiljuti korraldatud uuring Eesti elanike 2013. aasta toidukaupade ostueelistuste ja hoiakute kohta näitab, et kodumaist päritolu toodete eelistamine püsib jätkuvalt kõrgeimana kartuli ning mitme piima- ja lihatoote puhul ning peamiselt iseloomustab eestlaste arvates kodumaist toitu harjumuspärane maitse ja värskus.

TNS Emori jaeseire kohaselt on kodumaiseid tooteid hoiakuliselt eelistavate inimeste osakaal möödunud kümnendi keskpaigaga võrreldes langenud, kuid toidu kodumaisus püsib olulise valikuargumendina – kolmveerand Eesti tarbijaist eelistab sisseoste tehes kodumaiseid toiduaineid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles