Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Panga viga jahmatas klienti ja tekitas nördimust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Raha kadumine Swedbanki krediitkaardilt põhjustas pangakliendile reedel hommikuse šoki. Õnneks polnud segaduses süüdi vargus, vaid tehniline rike.
Raha kadumine Swedbanki krediitkaardilt põhjustas pangakliendile reedel hommikuse šoki. Õnneks polnud segaduses süüdi vargus, vaid tehniline rike. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Valgamaalase poole pöördus reedel lehelugeja, Swedbanki klient Maire (nimi muudetud – toim), kes oli hommikul ehmatusega avastanud, et tema krediitkaardilt on kadunud üle 300 euro.

Esimene mõte oli tal, et raha on kaardilt varastatud. Panka helistades sai ta vastuseks, et olukord tekkis panga tehnilise vea tõttu. Nimelt olevat tema krediitkaardilt paaril viimasel kuul jäänud osa ostutehinguid maha võtmata ja nüüd tehti seda tagantjärele.

Naine on nördinud, et pank talle veast teada ei andnud ega selgitanud, miks need ostud arvelt maha võtmata jäid. Ka ei ole Maire sõnul mahavõetud summa juures mingeid selgitusi, mis päeval ja kellaajal on tehingud tehtud. Veel väitis ta, et jälgib küll raha liikumist oma pangakontol, kuid ei ole regulaarne kontrollija ning iga ostu tegemisel ei vaata, kas raha ikka on kontolt maha läinud või mitte.

Kuna tagantjärele on kõiki oste keeruline meenutada, ta esialgu ei vaidlustagi, et oma krediitkaarti tõesti maha läinud summa ulatuses kasutanud on. Küll on Maire aga pahane, et teda tekkinud olukorrast ei teavitatud. «Kui ikka hommikul avastad, et nii suur summa on kontolt kadunud, on see šokeeriv. Terveks päevaks on meeleolu rikutud.»

Valgamaalane pöördus selgituse saamiseks Swedbanki poole. Panga pressiesindaja Mart Siilivask selgitas, et perioodil 25. aprillist 15. maini esines pangasisese tehnilise vea tõttu probleeme krediitkaarditehingute kuvamisega broneeringutes. Viga puudutas kindlat tüüpi krediitkaarte, mis on vaba tagasimaksega.

«See tähendab, et kui klient tegi sel perioodil tehinguid, võis juhtuda, et tehnilise vea tõttu osa neist ei jõudnud broneeringusse, mistõttu ei vähenenud ka krediitkaardi kasutamata limiit. Nüüdseks on viga parandatud ning eelnimetatud perioodil tehtud tehingud kuvatakse kliendi kontol 5. juuni seisuga,» selgitas ta.

Kui kliendid soovivad näha tehingute tegemise kuupäevi, saavad nad seda kontrollida oma krediitkaardi tehingute väljavõttelt. «Selleks tuleb klikkida kaardi nimetusel ning valida perioodiks «eelmine kuu» või «üle-eelmine kuu»,» täpsustas Siilivask.

Topelttehinguid tema kinnitusel kindlasti ei ole toimunud. «Oleme oma kliente sellest ka internetipangas teavitanud. Vabandame oma klientide ees tekkinud ebamugavuste pärast,» lisas pressiesindaja.

Märksõnad

Tagasi üles