Keskkonnaameti korraldatud keskkonnasõbraliku haridustegevuse konkursil Keskkonnakäpp anti välja kokku 26 auhinda kuues kategoorias. Konkursile esitati üle Eesti kokku 187 keskkonnasõbralikku algatust ja tegu. Võitjatele andis auhinnad üle keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus.
Valga lasteaed sai rahva lemmikuks
Konkursiga tõsteti esile neid, kes jätnud positiivse jälje mõne keskkonnateadliku algatusega või panustanud keskkonnasõbraliku haridustegevuse edendamisse. Auhinnad jagati välja kuues kategoorias: tubli tegutseja, tark tarbija, õnnelik õppija, kogukonna kaasaja, innukas innovaator ja rahva lemmik.
Edukaimaks osutus Räpina aianduskool, kes sai oma sõbrapäeva tomatiprojektiga parima kooli auhinna nii kogukonna kaasaja kui ka rahva lemmiku kategoorias. Innuka innovaatori tiitli sai Viljandi huvikooli loodusring, kelle süsteemiväline kätepesusüsteem sai žürii maksimumpunktid oma tõeliselt innovaatilise lahenduse eest, kus vee filtreerimiseks kasutati vana külmkappi ja nelja kihti turvast, millega tehti valmis täiesti autonoomne kätepesulahendus.
Õpetajatest hinnati Keskkonnakäpa tiitliga Keila kooli õpetajat Lii Seppa, kes on kümne aasta jooksul koos õpilastega algatanud ja vedanud paljusid keskkonnateemalisi üritusi. Sepp pälvis tunnustust kogukonna kaasaja ja rahva lemmiku kategooriates.
Õpilasrühmadest pälvis tiitli «Rahva lemmik 2014» Valga lasteaia Walko Naerupallide rühm ja õpetajad Ester Urbanik ja Margit Kits algatusega «Loodus räägib lugusid».
Peale lasteaia Walko pääsesid Valgamaalt konkursi nominentide sekka Otepää gümnaasiumi 11. klassi õpilaste läbi viidud geograafianädal «Vesi kui elu allikas» ja Aakre lasteaed-algkool, kes koostöös kogukonnaga rajas Aakre mõisaparki looduse õpperaja, mis sai valmis eelmisel aastal.
«On väga hea meel tõdeda, et keskkonnatemaatika nii paljudele sihtgruppidele korda läheb,» ütles keskkonnaameti peadirektor Andres Onemar. "Eriti vaimustav on, et meie järelkasv – lastaialapsed ja algkooliõpilased – saavad juba maast madalast lisaks praktilistele kogemustele olulise teadmise kogu eluks. Nii tekib arusaam, et me kõik oleme osa keskkonnast ja igal meie tegevusel on väga selge tagajärg."