Aktsiaseltsile Russian Estonian Rail Service (RERS) kuulunud ASi Valga Depoo uueks omanikuks sai Oleg Ossinovski firma Skinest Rail. Uus juhatus lubab, et töökohad säilivad ja töö jätkub.
Depoo uus omanik lubab töö jätku
Äsja ASi Valga Depoo juhatuse liikmeks kinnitatud Aleksandr Golubnitš sõnas, et uus omanik teeb kõik selleks, et kindlustada depoo töötajatele tööpõld ning viia ettevõtte töötulemused uuele tasemele. "Praegu on firma kollektiivpuhkusel ning uue omaniku käe all alustatakse tööga juuli lõpus,« nentis juhatuse liige.
Raudteeveeremi remondiga tegeleva Valga Depoo endine tegevjuht Jevgeni Gontšarenko avaldas heameelt, et depoo sai uue omaniku. Tema kui firma kauaaegse töötaja soov on, et depoo ka edaspidi eksisteeriks ning rahval oleks tööd. Ta loodab, et uus omanik selle ka kindlustab.
Peaasi, et töö jätkuks
Valga linna aselinnapea Enno Kase lisas, et pole Valga Depoo praeguste tegemistega eriti kursis, kuid omanikuvahetuse kohta ütles, et linna seisukohalt on kõige tähtsam, et ettevõte saaks surnud punktist üle ning toimiks ja areneks. "Peamine, et uus omanik säilitaks töökohad ja suudaks firma efektiivselt tööle rakendada,« ütles Kase.
RERSi peadirektor Ervin Hasselbach sõnas, et nende firma ei saanud turunihete tõttu Valga Depoole tagada piisavalt teenuseid. Hasselbachi väitel on vagunite liikumised viimastel aastatel vähenenud, osaliselt ka keerulise poliitilise situatsiooni tõttu.
Kuna ettevõte ei näinud Valga Depoos enam perspektiivi, püüti leida uut omanikku. »Meie oleme siia kõvasti investeerinud ja uue omaniku otsimisel seadsime tingimuseks, et ostja peab tagama ettevõtte edaspidise tegevuse," põhjendas Hasselbach Skinest Raili eelistamist.
Majanduskeskkonna ebakindluse tõttu teenis Valga Depoo 2013. aastal 430 000 eurot kahjumit ja seoses sellega oli omakapital negatiivne. 2014. aastaks plaanis RERS Valga Depoo käibeks 2 miljonit eurot. Ettevõte pakub tööd 54 inimesele.
AS Valga Depoo asutati 2001. aastal, põhitegevus on raudteeveeremi remont ja tehnohooldus.
Üks suurimatest raudteekontsernidest Baltikumis
Skinest Rail on Eestis alustanud raudteekontsern, mis pakub teenuseid läbi kohalike tütarettevõtete Skinest Rail Polska, Skinest Rail Balkan, Skinest Ukraina, Skinest Georgia, Skinest Baltija, Skinest Latvija, Skinest Spb ja DLRR. ASi Skinest Rail ainuaktsionär on Skinest Grupp.
AS Skinest Rail alustas tegevust 1997. aastal ning on üks suurimatest raudteekontsernidest Baltikumis. 2005. aasta detsembris asutati AS Skinest Grupp, mille omanik on Oleg Ossinovski ja mis omab 100 protsenti ASi Skinest Rail aktsiatest.
Kontsern tegeleb peamiselt raudteeveeremi ehituse ja müügiga, veeremi tagavaraosade tootmise ja müügiga, aga ka raudtee ehituse ning veeremi remondiga Eestis, Lätis, Leedus, Ukrainas ning Venemaal.