Tarbija õigused laienesid

Piret Karu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Telefonimüügi puhul on tarbijatele kindlasti hea uudis, et ettevõtja algatusel tehtud telefonikõnes kokkulepitu on nüüd tarbija jaoks siduv vaid siis, kui ettevõtja on talle info edastanud püsival andmekandjal ja ta on oma tahet kinnitanud kirjalikku taasesitamist võimaldaval viisil, näiteks e-posti teel.
Telefonimüügi puhul on tarbijatele kindlasti hea uudis, et ettevõtja algatusel tehtud telefonikõnes kokkulepitu on nüüd tarbija jaoks siduv vaid siis, kui ettevõtja on talle info edastanud püsival andmekandjal ja ta on oma tahet kinnitanud kirjalikku taasesitamist võimaldaval viisil, näiteks e-posti teel. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Hiljuti muutus võlaõigusseadus. Muudatused puudutavad peamiselt seni kehtinud koduukselepingut ja näiteks interneti või telefoni abil sõlmitud lepinguid. E-poodlejatel tasub teada, et palju on muutusi ka e-kaubanduses.

«Üheks tähtsamaks muudatuseks võib pidada seda, et oluliselt suureneb ettevõtja kohustus anda tarbijale enne lepingu sõlmimist kauba või teenuse kohta teavet. See on vajalik kindlustamaks, et tarbija teaks, mida ostab,» rõhutas tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Paul.

13. juunil jõustunud muudatused tõid seega juurde rea nõudeid, millist infot tuleb kauplejal enne lepingu sõlmimist tarbijale anda. Näiteks e-poel tuleb hakata tarbijat lisaks 14päevasest taganemisõigusest teadaandmisele teavitama ka sellest, kui tema sõlmitavale lepingule ei laiene taganemisõigus või kui mingi tegevuse tõttu taganemisõigus lõpeb.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles