Päevatoimetaja:
Arved Breidaks

Kas teeme ikka kõik rahva huvidest lähtuvalt?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toomas Paur
Toomas Paur Foto: Erakogu

Rail Balticu teostamise oma eesmärgiks seadnud poliitika- ja majandusringkonnad, kelle eestkõnelejaks on tõusnud peaminister Taavi Rõivas, tutvustavad Euroopasse viivat kiirraudteed kui sajandi ehitist, meie suurt edulugu. Peame aga küsima: mis on rongide ülikiire Euroopa suurlinnadesse jõudmise hind. Laastatud loodus, hävitatud põllumajandus, minemapühitud külad, kõlab projekti praegustest täideviimisplaanidest vastus.

Miks eirata traditsioonilist raudteekoridori? Nii-öelda negatiivne lisaväärtus on majandusministeeriumi otsus kohe protessi alguses Eesti rahvas omavahelisse konflikti pöörata, tekitada lõhed, mille tagajärgi tunnevad ehk tulevased põlvkonnad.

Rail Baltic on kavandatud Riia poole minema läbi Rapla- ja Pärnumaa. Miks ei võiks aga «imerööpad» kulgeda mööda traditsioonilist raudteekoridori Tartu ja Valgat läbides? Raudtee on selle piirkonna arengus olulist rolli mänginud tublisti üle sajandi ja võiks seda teha ka tulevikuks, kui otsitakse võimalusi ja eeldusi olemasolevaid ressursse ära kasutada.

Tagasi üles