Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Kelle käes on haridusasutuse ja pere koostöö võti?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maila Rajamets
Maila Rajamets Foto: Rein Säinas / Valgamaalane

Haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski rõhutas kooliaasta alguse tervituses, et edukas koolitee tähendab perede ja lastevanemate osalemist laste haridusprotessis. Ministri sõnul pole hariduse andmise protsess ühepoolne – haridust antakse kooli ja kodu koostöös. Tuleb suhelda õpetajatega, rõhutas minister.

Lõpetasin kevadel Tartu Ülikooli koolijuhtimise erialal. Magistritöös uurisin lastevanemate hinnanguid koostööle haridusasutusega. Uurimustest järeldub, et vanemate osalemine on tähtis erinevatel hariduse tasemetel – lasteaias, algkoolis, põhikoolis (just sellel ajal kahaneb õpilaste õpihuvi), kuid ka keskhariduse omandamisel, mil tehakse paljud olulised haridusteed puudutavad otsused.

Koostöö olulisust rõhutatakse muukeelsete peredega, puuetega õppijate peredega, koolist väljalangemise vähendamiseks ja vältimiseks, narkoennetuseks, koolikiusamise vältimiseks. On leitud, et nii õpetajad kui lastevanemad peaksid oskama jälgida ja ära tunda kiusamise märke, näiteks on laps kogu aeg üksi, tal on seletamatud vigastused, kurdab kergemaid tervisehädasid.

Tagasi üles