Valga-Valka linnade ühisdelegatsioon külastas 12.–14. septembril sõpruslinna Imatrat Soomes. Kaksiklinna delegatsiooni koosseisus olid Valga linnavalitsusest aselinnapea Lauri Drubinš ja arendusnõunik Marika Post ning Valka kihelkonnaduuma esindajana põllumajandusspetsialist Sniedze Ragne.
Kaksiklinna esindajad käisid Soomes vorstifestivalil
Visiidi ajastus oli tingitud sellest, et samal ajal leidis Imatras juba neljandat aastat aset Karjala vorstifestival. Ka Valga-Valka kaksiklinnal on plaanis tuleval aastal ühiselt korraldada analoogne üritus, annab Marika Post Valga linna kodulehel teada.
Looduskaunis ning hubases Imatras elab 28 000 elanikku ning nii linnavalitsus kui erinevad ühendused viivad edukalt koos läbi üritusi, festivale ning võistlusi. Antud festival algab ettevalmistöödega rakenduskõrgkooli köögis.
Kolme nädala jooksul valmistavad kõik võistkonnad – sel aastal oli neid 13 – Saima rakenduskõrgkooli köögis paari tunni jooksul toorvorstid. Selle koostises peab olema liha, kuid lisandid on omal valikul. Festivalipäeval küpsetavad võistkonnad neid koos. Iga võistkond küpsetab neid 8 kilo. Seejärel saavad kõik festivali külalised vorste maitsta ja hinnata.
Linnarahvas hääletab paberil parima kahes kategoorias: parim maitse ja parim esitleja. Kogu üritus on tasuta ning osavõtjate arv väga suur. Näha ja tunda kogu linnarahva emotsiooni ja rõõmu on võrratu.
Kuna ettevõtmine on tasuta, on see üles ehitatud vabatahtlike abile. Tore oli näha, et inimesed soovivad kodukohas midagi korda saata ja on nõus kogukonna arengule ja heaolule kaasa aitama. Kogu üritus kestis vaid paar tundi, kuid heameel oli tunnetada vaba ja sundimatut meeleolu nii osalejate kui korraldajate seas. Soomes käinud loodavad korraldada järgmisel aastal Valgas-Valkas samasuguse festivali.
Kolleegid Imatrast on kutsutud külastajatena meie mihklilaadale, mis leiab aset 4. oktoobril Valga kesklinnas. Plaanis on koostada 1. oktoobriks ka ühine Valga-Valka-Imatra vaheline Euroopa Liidu kolmeaastase koostöö projekt, mis hõlmab kultuurigruppide- ja noortevahetust.