Alates tänasest võetakse Valgas relvaloataotlusi vastu politsei- ja piirivalveameti klienditeeninduses.
Relvaluba tuleb taotleda uues kohas
Politsei- ja piirivalveamet on käivitamas klientide mugavamaks teenindamiseks üleriiklikku muudatust, mille kohaselt hakkavad relvaseaduse alusel väljastatavate lubade taotlusi vastu võtma kohalikud klienditeenindused.
Valgamaa on üks kolmest maakonnast, mis alustab pilootprojektis osalejana muudatustega juba tänasest.
Klienditeeninduses siiani osutatavad peamised teenused on olnud seotud Eesti kodaniku passi ja isikutunnistuse taotlemisega. Nüüd lisandub neile ka relvasoetamisloa ning relvaloa taotluste ja relvaloa vahetuse taotluste vastuvõtt.
Seni on relvadega seotud taotlusi võetud vastu Valga politseijaoskonnas neljapäeviti, kuid oktoobrist saab taotlusi esitada aadressil Aia 17 esmaspäevast neljapäevani. Teenindussaali täpsemad vastuvõtuajad leiab politsei kodulehelt.
Relva soetamisel ja relvaloa vahetamisel ei pea enam relva teenindussaali ametnikule ettenäitamiseks kaasa võtma. Relva olemasolu kontrollitakse omanikuga kokku lepitud ajal relva hoiukohas.
Need, kes soovivad oma relva ära anda – seaduse järgi peab see toimuma politseiasutuses pädeva ametniku juuresolekul – peavad aga jätkuvalt pöörduma politseijaoskonna ametnike või kohaliku konstaabli poole.
Muudatus ühendab taotluste läbivaatajad ning relvaomanike üle järelevalve teostajad ühte meeskonda, kes üheskoos kaasusi arutades ja otsuseid langetades arvestavad ühtset halduspraktikat kõigi relvaomanike suhtes.
Politsei- ja piirivalveameti teatel jäävad menetluse tähtajad endiseks. Küsimuste korral võib pöörduda Lõuna prefektuuri korrakaitsebüroo lubadetalituse poole.