Tarbijad liituvad teadmatusest tasulise teenusega

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Tarbijakaitseameti poole on viimasel ajal pöördunud mitu tarbijat seoses veebilehega, millele sattudes võib inimesele jääda mulje, justkui osaleks ta pelgalt küsimustele vastates uue iPhone 6 loosimises. Tegelikult liitub ta tasulise sisuteenusega.

Loosimises osalemiseks peab inimene pärast küsimustele vastamist sisestama oma telefoninumbri. Seejärel tuleb lehele sisestada sõnumi teel saabunud kinnituskood, mida tehes aktiveerib inimene aga automaatselt perioodilise sisuteenuse maksumusega 3,20 eurot nädalas.

Telefoninumbri sisestamise nõue ja viide võimalikule reaalsele võidule peaks inimeses tekitama küsimuse, kas nimetatud teenus on ikka tasuta. Kui tarbija on teenusega juba liitunud, kuid ei soovi edaspidi seda kasutada, siis tuleb selleks saata sõnum veebilehel märgitud numbrile.

Ameti andmetel on teenuse osutajaks Hongkongis registreeritud ettevõte. Leheküljel on esitatud eesti keeles teenuse tingimused ja teenuse hind, samuti kaupleja andmed. Seega on ettevõte seadusest tulenevad nõuded täitnud.

Tarbijakaitseamet tuletab meelde, et enne oma andmete sisestamist mõnele kodulehele tuleb kindlasti tutvuda teenuse sisu ja tingimustega, et vältida hilisemaid probleeme.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles