Tänavu aasta alguses jõustunud tuleohutuse enesekontrolli uuendatud regulatsioon tõi aruande esitamisse kolm suuremat muudatust. Muudatus on paljudel ettevõtetel tähelepanuta jäänud, mistõttu aruandeid on hakatud päästeametile saatma ettenähtud ajast varem ja ebakorrektselt.
Uuendused kipuvad märkamata jääma
Määruse uue redaktsioon kohaselt võeti kasutusele uus tuleohutusaruande vorm, muudeti tuleohutusaruande koostamise kohustuslikkuse kriteeriume ning aruande esitamise korda.
Päästeameti tuleohutusjärelvalve osakonna tuleohutuse talituse eksperdi Tagne Tähe sõnul on uuenenud aruandlusperiood, mis on 1. jaanuar kuni 31. detsember.
«See tähendab, et päästeamet ootab 2014. aasta aruandeperioodi kohta aruandeid 1. jaanuarist 2015. Juba on ka käimasoleva perioodi kohta aruandeid laekunud, mis aga ei saa katta kogu määruses sätestatud aruandlusperioodi. Seetõttu tagastab päästeamet enne perioodi lõppu saadetud aruanded ilma neid sisuliselt läbi vaatamata,» lisas Tähe.
Ta põhjendas, et selline aruande mitu korda saatmine on nii aruandekohuslasele kui ka päästeametile asjatu ajakulu.
Lisaks on muudatused aruande koostamise kohustuse osas, millest tulenevalt ei tule tuleohutusaruannet koostada kõrghoones paiknevate eluhoonete, väiksemate elutähtsat või kommunaalteenust pakkuvate ettevõtete/asutuste/hoonete ja tööstus- ning laohoone kohta, kus puudub reaalne tule- või plahvatusoht. Lisandunud on aruande koostamise kohustus suuremates büroohoonetele (üle 300 kasutajaga hooned).
Kolmas oluline muudatus seisneb uue arvuandevormi kehtestamises. Päästeamet palub aruande koostamisel kindlasti pöörata tähelepanu, et aruanne koostatakse uuele kehtivale vormile, mis on leitav Riigi Teatajast või Päästeameti kodulehelt.