Päevatoimetaja:
Arved Breidaks

Asjatundjad tahavad energiajookide turustamist piirata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Praegu on ainsa jaemüügiketina energiajookidele müügipiirangu kehtestanud Rimi, kus alla 16aastased värske energiaga ennast tankida ei saa. Energiajookide vastvalminud hea tava soovitab kõigil poekettidel alaealistele müügipiirangud kehtestada.
Praegu on ainsa jaemüügiketina energiajookidele müügipiirangu kehtestanud Rimi, kus alla 16aastased värske energiaga ennast tankida ei saa. Energiajookide vastvalminud hea tava soovitab kõigil poekettidel alaealistele müügipiirangud kehtestada. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Äsja valminud energiajookide turustamise hea tava soovitab kauplustel piirata müüki alaealistele, tootjatel aga loobuda agressiivsest ning eksitavast reklaamist.

Jääb aga küsimus, kas sõbralikud soovitused aitavad vähendada jookide populaarsust noorte hulgas.

Hea tava välja töötamise ajend oli möödunud aastal tervise arengu instituudi koostatud uuring, millest selgus, et energiajookide tarbimisega alustatakse üha varasemas eas, kusjuures 1.–6. klassi õpilaste seas kustutas ligi 16 protsenti vähemalt kord nädalas oma janu mõne energiajoogiga. Pisut vanemate seas leidus palju neidki, kes selliseid jooke igapäevaselt tarvitasid.

Tagasi üles