Hankelepingute nõuetekohase täitmisega hädasoleva bussifirma Go Bus kinnitusel ei ole uued bussid, mis mõeldud Lõuna-Eestis kasutamiseks, firmani jõudnud ettevõttest mitte-olenevatel põhjustel.
Go Bus lubab anda endast parima
«Go Bus ei ole kunagi kavatsenud täita pikaajalist teeninduslepingut vanade bussidega. Kõik uued bussid ei ole jaanuarist korraga liinidel Go Busist mitteolenevatel põhjustel. Normaalne aeg lepingu sõlmimisest teenindamise alguseni oleks 7–9 kuud,» ütles ASi Go Group kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov.
Tartu Postimees kirjutas teisipäeval, kuidas Go Bus teavitas maavalitsust juba novembris, et aasta alguseks ei ole võimalik kõiki uusi busse tarnida, sest selleks oleks pidanud tellimus olema vormistatud mai lõpuks, liiniveoleping sõlmiti aga 20. juunil. Selles kirjas ütles Gobusi juhatuse esimees Enn Randmaa, et uued bussid jõuavad kohale jaanuaris ja veebruari alguses.
«Aeg lepingute sõlmimisest teenindamise alguseni oli nii suure hanke puhul liiga lühike. Selle ajaga poleks kõiki uusi busse suutnud tarnida tähtajaks ükski bussiettevõte, kaasa arvatud Eesti Buss. Sellegipoolest on busside tootjatehased ja maaletoojad lubanud vaatamata väga lühikestele tarneaegadele anda endast parima,» märkis Gorstov.
«Go Bus tellis Tartu-, Põlva- ja Valgamaa maakonnaliinide teenindamiseks busside maaletoojatelt 100 uut bussi. Suur osa uutest bussidest on juba kohal ja liine sõitmas, neid saabub järjepidevalt juurde ning vastavalt laekumisele ka liinidele saadetakse,» ütles ta ja lisas, et probleem laheneb koheselt, kui kõik uued bussid on kohad.
«Anname endast parima, et uute busside saabumisel jõuaksid need ka võimalikult kiiresti liine teenindama. Seniks ükski liin teenindamata ei jää. Ka kõik bussides ilmnevad puudujäägid kõrvaldavad tarnijad lähiajal,» ütles ta.
«Tartu-, Valga-, ja Põlvamaal kasutab Go Bus logistiliselt integreeritud liinide teenindamise põhimõtet, mis tähendab seda, et sama buss võib sõita ühes neist maakondadest. Ehk need Valgamaa tarbeks vajaminevat neli bussi on mõistagi olemas, kuid sõidavad rotatsiooni korras ka teistel maakonnaliinidel, näiteks Tartu maakonna buss Valgamaal ja vastupidi. Seetõttu võibki jääda mulje, et Valgamaal kasutatakse vanu busse,» selgitas Gorstov.
OÜ Eesti Buss väitis teisipäeval, et sarnaselt Tartumaaga rikub AS Go Bus ka Valgamaal nii riigihanke kui maavalitsusega sõlmitud lepingu olulisi tingimusi. Lepingu kohaselt peaks alates 1. jaanuarist 2015 Valgamaad teenindav Gobus teenust pakkuma uute, 2014. aastal registreeritud bussidega. 5. jaanuaril läbi viidud vaatluse tulemusel selgus aga, et väidetavalt pooled vajalikest bussidest ei vasta sellele tingimusele.