E-poest tellimisel ära unusta lisada telefoninumbrit

Jaan Rapp
, Tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saadetis. Foto on illustratiivne.
Saadetis. Foto on illustratiivne. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

E-poest kauba tellimisel tuleb jälgida, et sisestatud aadressiandmed ning telefoninumber oleksid õiged. Kui e-pood küsib lisaks aadressiandmetele ka mobiiltelefoni numbrit, siis tuleks see kindlasti lisada, sest ainult nii saab Omniva saata paberteate asemel SMSi ja klient saadetise kiiremini kätte. Valesti sisestatud andmed võivad põhjustada saadetise hilinemist või saatjale tagasi saatmist. 

Mobiiltelefoni numbri olemasolul saadab Omniva SMSi saabunud saadetise kohta kohe, kui see on postiasutusse jõudnud. Telefoninumbri puudumisel saadetakse välja paberteavitus, mis jõuab saaja postkasti alles järgmisel päeval.

Kui sisestatud on vale telefoninumber, tuleb saadetist oodata veelgi kauem. Kõigepealt saadetakse SMS sisestatud telefoninumbrile, seejärel nelja päeva pärast saadetakse korduv SMS ning alles seejärel postitatakse paberil teavitus saaja postkasti.

Kui valdaval osal Hiinast saabuvatel väikesaadetistel on saaja mobiiltelefoni number peal, siis paljud Euroopa e-poed mobiiltelefoni numbrit pakile ei lisa, isegi kui ostja on selle neile edastanud. Nii võib juhtuda, et kuigi e-poest kauba tellimisel sisestati töötav mobiiltelefoni number, saabub teavitus paki saabumise kohta paberil postkasti, mitte sõnumina mobiiltelefoni. Selle põhjus on asjaolu, et mitmed Euroopa e-poed ei edasta mobiiltelefoni numbreid kauba tarnijale.

Kui saadetise saabumise kohta ei ole mõistliku aja jooksul teadet tulnud, tasub kontrollida saadetise asukohta vöötkoodi abil. Kui saatja riik on lisanud saadetise info rahvusvahelisse andmebaasi, saab Eestisse saabuva saadetise teekonda jälgida Omniva kodulehel. Kuni saadetis pole Eestisse jõudnud, võib seda koodi järgi otsida saatja asukohariigi postiorganisatsiooni kodulehelt. Kui müüja ei ole kliendile saadetise vöötkoodi edastanud, tasub seda temalt eraldi küsida.

Pärast teavituse saamist võiks saadetisele võimalikult kiiresti postkontorisse järele tulla. Kui endal ei ole võimalik saadetist postkontorist ära tuua, saab selleks volitada ka kedagi teist.Digitaalselt allkirjastud volituse saab saata aadressil info@omniva.ee. Vajadusel on võimalik saadetise hoiuaega ka pikendada. Selleks tuleb saata e-kiri aadressile info@omniva.ee. Kui saadetisele mitme nädala jooksul keegi järele ei tule, saadab Omniva selle saatjale tagasi.

Rahvusvaheliste saadetiste maht näitab e-kaubanduse mõjul pidevat kasvutrendi ning  keskmiselt saabub ühes kuus Eestisse  350 000 erinevat pakisaadetist. Välismaalt Eestisse saabuvad pisiesemed peamiselt Hiinast, Suurbritanniast, Soomest, Saksamaalt, Hongkongist ja USAst. Võrreldes 2013. aastaga kasvas mullu näiteks Hiinast saabunud postisaadetiste hulk 70%.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles