Lätis on Eestiga võrreldes kütuse hind juba umbes kuu aega madalam olnud ja sellega seoses peatub Valka Virši-A tanklas üha enam Eesti numbrimärgiga autosid, kirjutab Õhtuleht.
Eestlased käivad Lätis kütust ostmas juba praegu
«Eestlased on meile öelnud, et kuna neil on nüüd bensiin kallis, siis hakkavad nad seda Lätist ostma. Võetud on juba ka meie firma kütusekaarte,» ütles Valkas piiri lähedal asuva tankla Virši-A töötaja lehele.
Esmaspäeval maksis bensiin 95E Valka Virši-A tanklates 1,179 ning diislikütus 1,109 eurot. Kilomeetri-kahe kaugusel asuvates Eesti tanklates oli kütuse hind märgatavalt kallim. Näiteks Olerexi tanklas küsiti 95 bensiini eest 1,215 ja diislikütuse eest 1,170. Samad hinnad olid ka Valga Statolis.
Veidi odavam oli kütus Lukoilis ja Neste automaattanklas, kuid ka seal maksis kütus enam kui piiri taga. Virši-A kütusekaardiga saab liitri pealt veel kolm senti alla.
Olerexi juhatuse liige Alan Vaht ei taha ennustada, kuid ütleb, et plaanitud aktsiisitõusu täies mahus jõustumine võib tuua kaasa ka piiriäärsete tanklate sulgemise. «Selge, et meie Valga tankla jääb siis tühjaks ja suure hinnavahe korral kaob jaama pidamise mõte,» ütles Vaht.
Vaht tõdeb, et eratarbijate kadumine on veel väike mure. Kütusemüüjate suurem mure on, et kohalikult turult kaovad ära ka rahvusvahelised vedajad. «Kui masinasse läheb ikka ligemale tuhat liitrit, siis võetakse kütust Lätis, Leedus või isegi Poolas. Siit võetakse ainult niipalju, et Eestist välja saaks sõita,» nendib ta.
Uus koalitsioon on valimislubaduste peamise katteallikana näinud aktsiiside tõusu. Diisli aktsiisi tõus on kavandatud tuleval aastal 14 protsenti ja edaspidi kuni 2019. aastani 10 protsenti. Bensiini aktsiisi tõus on kavandatud kõigil neljal aastal 10 protsenti. Selle tulemusel loodetakse saada riigikassa tulude poolele juurde 2016. aastal 48 miljonit eurot ja 2019. aastal juba 137 miljonit eurot.