Tarbijakaitseamet tuletab alanud laadahooaja puhul ettevõtjatele meelde, et nii laadal kui poes kauplemisel kehtivad samad nõuded, mida tuleb järgida. Tarbijad peaksid aga laadamelus säilitama kaine mõistuse ja mitte uskuma müügijuttu, mis tundub olevat liiga hea, et tõsi olla.
Laadamelus pead kaotada ei tasu
Kauplejad peavad meeles pidama, et kindlasti tuleb toote kohta välja panna selle müügihind ja toote iseloomu arvestades ka ühikuhind. Kuna laadal on kerge pead kaotada ning sellisel vabaõhuüritusel on kauplejad kahjuks üsna tihti varmad seda ära kasutama, siis peaks tarbija enne ostmist müüjalt toote kohta küsima lisainfot, pärides näiteks toote hinna, koguse, koostise ja päritolu kohta.
Kaupleja peab tagama selle, et kauba märgistus on korrektne, mis tähendab, et see peab olema loetav, arusaadav ja üheselt mõistetav. Tehniliselt keerukate toodetega tuleb ostjale kaasa anda ka eestikeelne kasutusjuhend. Ostja peaks kauplejalt uurima ka seda, mida teha siis, kui tootel ilmneb puudus.
Tarbija peaks laadal osteldes kindlasti küsima makset tõendavat dokumenti. Sellel peab olema vähemalt kaupleja nimi või ärinimi ja tegevuskoha aadress, müügikuupäev ning iga kauba või teenuse hind ja tasutud summa. Alla 20 eurot maksva ostu korral peab tarbijale ostu tõendava dokumendi andma juhul, kui ta seda soovib.
Lisaks soovitab tarbijakaitseamet inimestel arvestada sellega, et laat on vabaõhuüritus ning sealt ostetud toidukaubad võivad sooja ilmaga rikneda.
Soovitused tarbijale
Kui õigesti kasutatud tootel ilmneb puudus,
- lõpeta toote kasutamine;
- otsi välja ostu tõendav dokument;
- pöördu esimesel võimalusel kaupleja poole;
- esita kauplejale kaebus kahe aasta jooksul;
- pöördu tarbijakaitseameti poole, kui sa kauplejaga kokkuleppele ei jõua.